7day crisis monitor

48h World Events: #0

Scanning open sources...

24h Aegean Report

STATUS: STABLE
Update:
Loading...

7day Greece-Turkey: #0

SEARCHING: Crisis Events!

Προσεχώς οι "σοκολάτες" θα κατασκευάζονται υποχρεωτικά χωρίς κακάο…

Εντείνονται οι ανησυχίες στην αγορά τροφίμων για το κακάο, με αρκετούς «παίκτες» του κλάδου να φοβούνται πως θα μετατραπεί σε άφταστη «πολυτέλεια» για πολλούς καταναλωτές, και μάλιστα σύντομα, εν μέσω διακυμάνσεων των τιμών αλλά και ερωτημάτων για τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών

Εντείνονται οι ανησυχίες στην αγορά τροφίμων για το κακάο, με αρκετούς «παίκτες» του κλάδου να φοβούνται πως θα μετατραπεί σε άφταστη «πολυτέλεια» για πολλούς καταναλωτές, και μάλιστα σύντομα, εν μέσω διακυμάνσεων των τιμών αλλά και ερωτημάτων για τη βιωσιμότητα των καλλιεργειών.

Ηδη, ορισμένοι παραγωγοί σοκολάτας αντικαθιστούν το κακάο με υποκατάστατα, καθώς οι κακές καιρικές συνθήκες στην Γκάνα και την Ακτή του Ελεφαντοστού – χώρες που αποτελούν κορυφαίους παραγωγούς κακάο στον κόσμο – έχουν βλάψει τις σοδειές τα τελευταία χρόνια, προκαλώντας μεγάλες διακυμάνσεις στις τιμές.

Προς το τέλος του περασμένου έτους, η τιμή του κακάο εκτοξεύτηκε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, και τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης έπεσαν πάνω από 50% κατά τη διάρκεια του 2025, η ανάκαμψη των σοδειών παραμένει αβέβαιη.

Η αστάθεια των τιμών πιέζει τις επιχειρήσεις του κλάδου, επηρεάζοντας το τελικό προϊόν, με στοιχεία να δείχνουν ότι οι τιμές της σοκολάτας αυξήθηκαν κατά 30% μέσα στον Οκτώβριο.

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της για το τρίτο τρίμηνο, η Mondelez International -που παράγει τις σοκολάτες Cadbury, Milka και Toblerone- έκανε λόγο για μεταβαλόμενες συνθήκες.

Φέτος, αλλαγές στη σύνθεση των προϊόντων McVitie’s Club και Penguin προκάλεσε αντιδράσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς είχε ως αποτέλεσμα τα είδη αυτά να πάψουν και τυπικά να θεωρούνται «σοκολάτες». Και τα δύο προϊόντα φέρουν πλέον την ένδειξη «με γεύση σοκολάτας», αφού η μητρική εταιρεία Pladis μείωσε την περιεκτικότητα σε κακάο, σε μια προσπάθεια να κατεβάσει το κόστος.

Η «αληθινή» σοκολάτα γίνεται πολυτέλεια

Φαίνεται πάντως ότι η απομάκρυνση από το κακάο κερδίζει έδαφος μεταξύ των ζαχαροπλαστών σε όλο τον κόσμο, σε τέτοιο βαθμό που η χρήση υποκατάσταστων θα μπορούσε να γίνει κανόνας, ιδίως σε πιο οικονομικά προϊόντα. Η Foreverland χρησιμοποιεί χαρούπι, σπόρους κολοκύθας και ρεβίθια για να παρασκευάσει ένα προϊόν παρόμοιο με τη σοκολάτα, το οποίο πωλείται σε εταιρείες που πουλούν ζαχαρωτά, αρτοσκευάσματα και παγωτά.

Η Τζέσικα Καρτς, διευθύντρια μάρκετινγκ της γερμανικής εταιρείας Planet A Foods – η οποία παράγει ένα υποκατάστατο σοκολάτας που προέρχεται από ηλιόσπορους – εκτιμά ότι τα υποκατάστατα κακάο θα γίνουν όλο και πιο διαδεδομένα στο μέλλον. Η Καρτς είπε ότι η Planet A παρατηρεί ήδη αυξημένη ζήτηση και σημείωσε ότι υπάρχει μια ολοένα και μεγαλύτερη ποικιλία εναλλακτικών προϊόντων που εισέρχονται στην αγορά.

«Αγαπάμε τη σοκολάτα, δεν θέλουμε να την αντικαταστήσουμε, αλλά βλέπουμε επίσης ένα αυξανόμενο χάσμα», πρόσθεσε. «Επειδή, από τη μία πλευρά, υπάρχουν τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, αλλά από την άλλη, η ζήτηση αυξάνεται, ειδικά σε χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία, βλέπουμε ένα χάσμα και θέλουμε να βοηθήσουμε να το γεφυρώσουμε», ανέφερε.

«Σοκολάτα χωρίς κακάο»

Μια σειρά από νεοσύστατες επιχειρήσεις, όπως η βρετανική Nukoko και η αμερικανική Voyage Foods, προσφέρουν αυτό που ο αποκαλείται «σοκολάτα χωρίς κακάο».

Η Natasha Linhart, διευθύνουσα σύμβουλος της χονδρεμπορικής Atlante, δήλωσε στο CNBC ότι τα υποκατάστατα σοκολάτας πιθανότατα θα διαδοθούν περισσότερο σε «συγκεκριμένες, εξειδικευμένες αγορές».

Brands όπως η Milka, για παράδειγμα, έχουν επεκτείνει τη γκάμα τους, με προϊόντα όπου ένα σημαντικό μέρος της σοκολάτας είναι γεμισμένο με κρέμα γιαουρτιού ή crispies ρυζιού, μειώνοντας την περιεκτικότητα του κακάο και διατηρώντας την τιμή σε πιο προσιτά επίπεδα.

«Ωστόσο, για τις συνηθισμένες μπάρες σοκολάτας, το κακάο θα παραμείνει στη βάση όλων των συνταγών, λόγω των προσδοκιών για τη γεύση και του συναισθηματικού βάρους που συνδέεται με την ‘αληθινή σοκολάτα’», όπως είπε.

[iEpikaira: Γενική επίθεση σε βασικά ήδη τροφίμων κρέας/ψωμί/ψάρι αλλά και λιγότερο σημαντικά comfort food όπως η σοκολάτα, τα οποία όμως για πολλούς αποτελούν βασικό στοιχείο της καθημερινότητας (βλ. κακάο, ο καφές κλπ). Πλήρης έλεγχος της διατροφικής αλυσίδας με την καταστροφή της κτηνοτροφίας/γεωργίας/αλιείας και ταυτόχρονη προώθηση των συνθετικών/επεξεργασμένων τροφών. Σας λέει κάτι το "Soylent Green"; 

Soylent Green (1973): Βρισκόμαστε στο έτος 2022 (!), όπου οι σωρευτικές επιπτώσεις του υπερπληθυσμού, της ρύπανσης και κάποιας κλιματικής καταστροφής προκάλεσαν σοβαρές παγκόσμιες ελλείψεις τροφίμων, νερού και κατοικιών. Υπάρχουν 40 εκατομμύρια άνθρωποι στη Νέα Υόρκη, όπου μόνο η ελίτ της πόλης μπορεί να απολαμβάνει ευρύχωρα διαμερίσματα, καθαρό νερό και φυσικά φαγητά. Τα σπίτια της ελίτ συνήθως περιλαμβάνουν παλλακίδες που αναφέρονται ως "έπιπλα" και φέρονται στους ενοικιαστές ως σκλάβους. Η Soylent Industries, η οποία προέρχεται από το συνδυασμό "soy" και "lentil" (σόγια και φακής), ελέγχει την τροφοδοσία του μισού κόσμου και πουλάει τις τεχνητές γκοφρέτες «Soylent Red» και «Soylent Yellow». Το πιο καινούργιο προϊόν τους είναι το πολύ πιο γευστικό και θρεπτικό "Soylent Green", που διαφημίζεται ως φτιαγμένο από πλαγκτόν, για το οποίο κάνουν σαν τρελές οι πεινασμένες μάζες, οι οποίες αντιμετωπίζονται με υπέρμετρη βία από τις δυνάμεις καταστολής. 

Περισσότερα για το ζήτημα του διατροφικού ελέγχου και ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ!]

Πηγή: kathimerini.gr
×
×
Kρίσιμα γεγονότα 7 ημερών