iEpikaira.- [δημοσιεύτηκε 13:49-26/06/24, ανανεώθηκε 12:39-27/06/24] Στο προηγούμενο σημείωμά μας (25/06/24) παρουσιάσαμε στοιχεία σχετικά με την νέα πρόκληση της Τουρκίας (η οποία αγνοεί επιδεικτικά την -εκ των πραγμάτων αποδειχθείσα- ετεροβαρή Διακήρυξη των Αθηνών αλλά απαιτεί από την Ελλάδα να την εφαρμόζει κατά γράμμα) έναντι της Ελλάδας, με την παράνομη Navtex (0592/24 στις 24/06/24), η οποία παραβιάζει την οριοθετημένη ελληνική ΑΟΖ και την μη οριοθετημένη ελληνική υφαλοκρηπίδα ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού καθώς και την ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Η Ελλάδα λοιπόν εξέδωσε μια αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24), η οποία όμως παρουσιάζει μια περίεργη -αν όχι ύποπτη- ιδιομορφία. Αντί η ελληνική αντι-Navtex να αναφέρεται στην περιοχή που η Ελλάδα θεωρεί ότι εμπίπτει στις δικές της θαλάσσιες ζώνες ως απάντηση στην τουρκική διεκδίκηση, οι ελληνικές αρχές επέλεξαν να αποτυπώσουν μόνο την όδευση (μπλε γραμμή στον Χάρτη-2) του καλωδίου το οποίο πρόκειται να ποντιστεί από το «C/S Teliri». Σημειώνεται εδώ ότι η τουρκική Navtex (0592/24) κάνει ρητή αναφορά σε εργασίες πόντισης καλωδίων εντός τουρκικής υφαλοκρηπίδας, ενώ η ελληνική αντι-Navtex (576/24) αγνοεί την τουρκική αξίωση και απλώς αναφέρεται στις συντεταγμένες της όδευσης του καλωδίου.
Η Ελληνική αντι-NAVTEX:
ZCZC HA76
250010 UTC JUN 24
IRAKLEIO RADIO NAVWARN 576/24
MEDITERRANEAN SEA
UNDERWATER CABLE INSTALLATION WILL BE
CARRIED OUT BY VESSEL C/S ‘TELIRI’
FROM 25 JUN 24 UNTIL 23 JUL 24
IN THE LINE BETWEEN THE POINTS:
34-36.93N 028-57.63E
34-36.95N 028-57.98E
34-37.01N 028-58.77E
34-36.96N 028-59.97E
34-36.54N 029-09.67E
34-35.36N 029-20.52E
34-35.54N 029-29.97E
34-35.56N 029-30.73E
34-34.56N 029-36.52E
34-34.99N 029-43.12E
34-35.27N 029-47.48E
34-36.67N 029-53.20E
34-37.30N 029-55.76E
34-37.08N 029-59.98E
34-36.67N 028-46.90E
34-35.50N 028-44.08E
34-35.36N 028-43.76E
34-35.12N 028-43.18E
34-33.64N 028-36.53E
34-32.99N 028-30.39E
34-32.95N 028-29.97E
34-31.92N 028-20.28E
34-31.65N 028-17.74E
34-31.45N 028-14.21E
34-31.05N 028-07.37E
34-30.68N 028-06.19E
34-29.94N 028-03.86E
34-28.70N 027-59.97E
34-26.98N 027-54.58E
34-26.30N 027-52.86E
34-25.79N 027-51.56E
34-23.45N 027-45.61E
34-21.73N 027-42.53E
34-19.50N 027-38.52E
34-19.06N 027-37.83E
34-18.61N 027-37.14E
34-14.45N 027-30.63E
34-14.20N 027-29.97E
34-13.19N 027-27.36E
34-13.01N 027-26.90E
34-10.38N 027-23.69E
34-10.06N 027-23.30E
34-07.68N 027-20.39E
34-04.31N 027-16.29E
34-02.34N 027-13.89E
34-01.64N 027-13.04E
34-01.00N 027-12.26E
34-01.00N 027-12.26E
33-59.47N 027-11.25E
INSIDE HELLENIC CONTINENTAL SHELF
AND EXCLUSIVE ECONOMIC ZONE
WIDE BERTH REQUESTED
CANCEL THIS MSG ON 232200 UTC JUL 24
Χάρτης-1: Σε συνέχεια του τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο (σημεία F,E) η Τουρκία χάραξε τα όρια της υφαλοκρηπίδας που παρανόμως διεκδικεί και τα κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) στις 18/03/2020 (μαύρη γραμμή A,B,C,D,E,F και G ανατολικά της Κρήτης που δεν διακρίνεται). Στα όρια αυτά εν συνεχεία τοποθέτησε τις παράνομες αδειοδοτήσεις της TPAO του 2009-2011-2012 (με κόκκινη και ροζ σκίαση) καθώς και τις νόμιμες αδειοδοτήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας του 2007 (με κίτρινα όρια). |
Στον Χάρτη-1 αποτυπώνονται τα όρια της υφαλοκρηπίδας που η Τουρκία εποφθαλμιά μετά το τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο τα οποία κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) καθώς επίσης και οι παράνομες αδειοδοτήσεις της TPAO (2009-2011-2012) αλλά και οι καθόλα νόμιμες αδειοδοτήσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στον Χάρτη-2 προστέθηκε η τουρκική Navtex (0592/24 με κίτρινη σκίαση), η ελληνική αντι-Navtex (576/24 με μπλε γραμμή) καθώς και η Ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E).
Στον Χάρτη-3 προστέθηκε το όριο του FIR Αθηνών (κόκκινη γραμμή) βάσει του οποίου ο σταθμός Navtex του Ηρακλείου εξέδωσε την ελληνική αντι-Navtex (576/24 στις 25/06/24). Αυτό που επισημαίνεται εδώ είναι ότι η Ελλάδα περιορίστηκε στο να εκδώσει Navtex εντός των ορίων του ελληνικού FIR. Δεν συνέχισε την όδευση του καλωδίου δυτικά εντός της οριοθετημένης Ελληνικής ΑΟΖ ως όφειλε. Εκτός κι αν το αίτημα πόντισης καλωδίου για το «C/S Teliri», σκοπίμως σταματούσε στο όριο του ελληνικού FIR το οποίο "τυχαίνει" να συμπίπτει με το εξωτερικό όριο της υφαλοκρηπίδας που παρανόμως διεκδικεί η Τουρκία (μεταξύ των σημείων E και D).
Το πρώτο ερώτημα που ανακύπτει είναι πότε ενημερώθηκαν οι ελληνικές αρχές για τις εργασίες που πρόκειται το «C/S Teliri» να διεξάγει; Το δεύτερο είναι, το ότι προηγήθηκε η τουρκική Navtex σημαίνει ότι η διαχειρίστρια εταιρεία του «C/S Teliri» ζήτησε πρώτα άδεια από την Τουρκία; Αν ναι γιατί; Το πιο κρίσιμο ερώτημα όμως είναι, γιατί ενώ η Τουρκία διεκδίκησε υφαλοκρηπίδα εντός της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ (δυτικά του 28ου Μεσημβρινού) και της ελληνικής υφαλοκρηπίδας -η οποία υφίσταται ipso facto et ab initio (ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού)-, παρά ταύτα η Ελλάδα εξέδωσε αντι-Navtex μόνο με την όδευση του καλωδίου που θα ποντιστεί, αφήνοντας αναπάντητη την τουρκική αξίωση; Τέλος, είναι τυχαίο το γεγονός ότι η όδευση του καλωδίου βρίσκεται εντός των ορίων του χάρτη που κατέθεσε η Τουρκία στον ΟΗΕ και τερματίζει δυτικά πάνω στο όριο που διεκδικεί (μεταξύ σημείων E και D); Υπήρχε συνεννόηση μεταξύ Τουρκίας και διαχειρίστριας εταιρείας του «C/S Teliri»; Ή μήπως γνώριζε και η Ελλάδα;
[Κάποιες απαντήσεις δόθηκαν από τουρκικά Μέσα 5 ημέρες μετά τη δημοσίευση του παρόντος ΕΔΩ!]