Γιατί παρά τις τρεις απορρίψεις του συγκεκριμένου αεροσκάφους η σημερινή κυβέρνηση σπεύδει να το αγοράσει;
-Τα τεράστια και ακριβά στη λύση του τεχνικά προβλήματα
-Δίνουμε πολλά δισ. ευρώ για ένα αεροσκάφος που «δεν θα παίρνει μπροστά αν θέλουμε να βομβαρδίσουμε τουρκικούς στόχους»
Του Πάρι Καρβουνόπουλου
Ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας ανακοίνωσε την αγορά 20 μαχητικών αεροσκαφών F-35, έχοντας εξασφαλίσει όπως φαίνεται αν όχι την υποστήριξη, τουλάχιστον την ανοχή του μεγαλύτερου μέρους της αντιπολίτευσης (ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ). Κανένα από τα λεγόμενα «μεγάλα κόματα» δεν είναι διατεθειμένο να βρεθεί απέναντι από τις ΗΠΑ και την εταιρεία μεγαθήριο Lockheed Martin, η οποία μετά από το F-16 θέλει να κάνει «μπεστ-σέλερ» στις πωλήσεις και το F-35! Φαίνεται ότι θα τα καταφέρει αφού η «πελατεία» συνεχώς αυξάνεται. Τελευαίος «πελάτης» η Ελλάδα που στο παρελθόν είχε απορρίψει τρεις φορές το συγκεκριμένο αεροσκάφος! Τώρα ενδίδει και ο λόγος δεν είναι πρωτίστως εξοπλιστικός. Το F-35 δεν είναι όπλο! Είναι πολιτικό και οικονομικό εργαλείο! Δεν το λέμε εμείς, αλλά ένας Αεροπόρος. Ο Υποτέραρχος ε.α Δημήτρης Παντελάτος, χειριστής F-4E και F-16 εξηγεί:
Δημήτρης Παντελάτος: «Το F-35 δεν είναι όπλο. Είναι πολιτικό και οικονομικό εργαλείο…Ο κύκλος εργασιών της LOCKHEED MARTIN είναι όσος το εξωτερικό χρέος της Ελλάδας»
Το F-35 είχε απορριφθεί τρεις φορές από την Ελλάδα -δύο φορές επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και μία επί ΝΔ – πολύ απλά ,γιατί δεν κάνει για τις ελληνικές επιχειρησιακές ανάγκες! Μπορεί το αεροσκάφος να είναι εξαιρετικό για τους Αμερικανούς και για Ευρωπαίους που έχουν αεροπορία για το χατήρι του ΝΑΤΟ, όχι όμως για την Ελλάδα. Το πρώτο και μεγάλο του μειονέκτημα είναι ότι το λογισμικό του αεροσκάφους ελέγχεται από τον κατασκευαστή του, δηλαδή ελέγχεται από τους Αμερικανούς! Αυτό με απλά, απλούστα λόγια σημαίνει ότι αν ένα ελληνικό F-35 θελήσει να βομβαρδίσει τουρκικούς στόχους, ενδέχεται…να μην πάρει ποτέ μπροστά! Δεν είναι θρύλος, μύθος ή αφήγημα. Το λένε δημόσια πλέον -κι όχι μια και δυο φορές- εμπειρότατοι Έλληνες χειριστές όπως ο Στέφανος Καραβίδας. Χειριστής επιπέδου top gun, σήμερα εργάζεται ως εκπαιδευτής στο εξωτερικό. Είναι κατηγορηματικός για τον εθνικό έλεγχο του αεροσκάφους.
Στέφανος Καραβίδας: «Ας βγει η εταιρεία να πει ότι δεν ισχύουν αυτά που λέω»
Περισσότερα στο datajournalists.co.uk