Έτος o

Δημοσιεύθηκε: Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

Σκηνικό έντασης: Ο «πόλεμος» των Navtex και η αποστολή τουρκικού στολίσκου κοντά στα 6 ν.μ. της Κάσου (Ανανεωμένο)

Χάρτης-1: Στον Χάρτη-2 προστέθηκαν οι εξής πληροφορίες: Με ροζ γραμμή η Ελληνοαιγυπτιακή τμηματική οριοθέτηση ΑΟΖ (A,B,C,D,E) η οποία τερματίζει λίγο πριν τον 28ο Μεσημβρινό (σημείο Α). Με μπλε σκίαση (εντός των ορίωνA,B,C,D,E,F και G) η τουρκική Navtex (0664/24 που εκδόθηκε 17/07/24). Με κόκκινη σκίαση (τέμνεται από τον 28ο Μεσημβρινό) η τουρκική αντι-Navtex (0662/24 που εκδόθηκε 16/07/24). Με πράσινο η όδευση της τουρκικής αντι-Navtex (0671/24 στις 18/07/24).

iEpikaira.- [δημοσιεύτηκε 11:11-19/07/24, ανανεώθηκε 9:07-24/07/24] Συνεχίζεται ο «πόλεμος» των Navtex στην περιοχή μεταξύ Κρήτης και Κύπρου. Η Τουρκία έχει εξαπολύσει μια πολύ καλά συντονισμένη επιχείρηση αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων, των αρμοδιοτήτων έκδοσης Navtex αλλά και κυριαρχίας, διεκδικώντας παράνομα την υφαλοκρηπίδα της εν λόγω περιοχής, ακόμη και την ελληνική ΑΟΖ που οριοθετήθηκε με την Αίγυπτο. Η τουρκική προκλητικότητα και η υποχωρητικότητα της Αθήνας έχουν ξεπεράσει κάθε όριο, όπως θα διαπιστώσετε στα συμπεράσματα της ανάλυσης.  
Χάρτης-2: Σε συνέχεια του τουρκολιβυκό ψευδομνημόνιο (σημεία F,E) η Τουρκία χάραξε τα όρια της υφαλοκρηπίδας που παρανόμως διεκδικεί και τα κατέθεσε στον ΟΗΕ (A/74/757) με τον συγκεκριμένο χάρτη, στις 18/03/2020 (μαύρη γραμμή A,B,C,D,E,F και G ανατολικά της Κρήτης που δεν διακρίνεται).

Χρονικό εξαγγελιών Navtex
16/07/24 τουρκική αντι-Navtex: O σταθμός της Αττάλειας εξέδωσε αντι-Navtex (0662/24) με την οποία δήλωσε ότι η ελληνική Navtex που είχε εκδώσει ο Σταθμός του Ηρακλείου (ΗΑ13-682/24) για αεροναυτικές ασκήσεις σε περιοχή νότια της Ρόδου (η οποία εμπίπτει και εντός τις οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ, βλ. κόκκινη σκίαση στο Χάρτη-1) αφορά σε περιοχή «ευθύνης της Τουρκίας για έκδοση Αναγγελιών». Δηλαδή αγνοήθηκε τελείως η Ελληνοαιγυπτιακή οριοθέτηση ΑΟΖ.

17/07/24 ελληνική Navtex (693/24): Ο σταθμός του Ηράκλειου εξέδωσε Navtex (693/24) για έρευνες σχετικά με την τοποθέτηση υποβρυχίου καλωδίου από το πλοίο «Ievoli Relume» στο Καρπάθιο και στο Στενό της Κάσου για το διάστημα μεταξύ 17 και 29 Ιουλίου 2024.

17/07/24 τουρκική Navtex (0664/24): O σταθμός της Αττάλειας εξέδωσε Navtex (0664/24) για επιστημονικές έρευνες του τουρκικού σκάφους «Akdeniz Apastirma-1» για το διάστημα 18 Ιουλίου μέχρι 5 Αυγούστου σε περιοχή νότια του Καστελόριζου (μπλε σκίαση, Χάρτης-1). Το μεγαλύτερο μέρος της περιοχής αυτής εμπίπτει εντός της ελληνικής μη οριοθετημένης υφαλοκρηπίδας -η οποία υφίσταται ipso facto et abinitio- σύμφωνα με τον χάρτη της Σεβίλλης.

18/07/24 τουρκική αντι-Navtex (0671/24): O σταθμός της Αττάλειας εξέδωσε αντι-Navtex (0671/24) δηλώνοντας ότι μέρος των ερευνών της ελληνικής Navtex (693/24) για το πλοίο «Ievoli Relume» στο Καρπάθιο και στο Στενό της Κάσου, αφορά σε περιοχή τουρκικής υφαλοκρηπίδας σύμφωνα με τον χάρτη που έχει κατατεθεί στον ΟΗΕ (A/74/757στις 18 Μαρτίου 2020 (Χάρτης-2). Η αντι-Navtex (0671/24) αναφέρει την όδευση του πλοίου «Ievoli Relume» (πράσινη γραμμή, Χάρτης-1) η οποία εμπίπτει σε μεγάλο βαθμό εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων των 6 ν.μ. νοτίως της Κάσου.
Χάρτης-3: Η περιοχή που διεκδικεί παράνομα η Τουρκία ως ευθύνη έκδοσης NAVTEX με κίτρινα όρια (πηγή). 

Σύντομα συμπεράσματα
1ον) Η Τουρκία πλέον δεν σέβεται ούτε τα ελληνικά χωρικά ύδατα των 6 ν.μ.. Από τον Χάρτη-3 όπου αποτυπώνονται τα παράνομα όρια τα οποία η Τουρκία διεκδικεί ως ευθύνη έκδοσης Navtex (κίτρινες γραμμές με πρόδηλη ομοιότητα με τη «Γαλάζια Πατρίδα»), προκύπτει ότι καταλύεται η αρμοδιότητα της Ελλάδας ακόμη και στη χωρική θάλασσα των 6ν.μ. σε Ρόδο-Κάσο-Κάρπαθο. Σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας, η χώρα ασκεί πλήρη κυριαρχία εντός των χωρικών υδάτων, ενώ η μη διασφάλισή της επί του πεδίου, συνιστά σε βάθος χρόνου έμμεση απώλειά της. 
2ον) Η κυβέρνηση, όπως και με το πλοίο «C/S Teliri» διατηρεί στάση έμμεσης αποδοχής της αρμοδιότητας της Τουρκίας στην μείζονα περιοχή νοτίως του Καστελόριζου αλλά και αποποίησης του δικαιώματος του κοινού θαλάσσιου συνόρου με την Κύπρο (όπως εξηγήθηκε σε προηγούμενο σημείωμά μας 08/07/24). 
Πηγή: kathimerini.gr

3ον) Η κυβέρνηση είναι απρόθυμη να προστατεύσει επί του πεδίου την οριοθετημένη ΑΟΖ δυτικά του 28ου Μεσημβρινού (πορτοκαλί γραμμή, Χάρτης-1) με την Αίγυπτο. Αυτό έγινε ξεκάθαρο όταν επέτρεψε στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό να συνοδεύσει το πλοίο «C/S Teliri» για εργασίες πόντισης καλωδίων, ακόμη και εντός της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ, και αφού προηγουμένως άφησε αναπάντητη την τουρκική αξίωση για την εν λόγω περιοχή.    
To «Ievoli Relume» περικυκλωμένο από τουρκικά πλοία και μία ελληνική πυραυλάκατο να το συνοδεύει. Πηγή: militaire.gr

4ον) Στην περίπτωση του «Ievoli Relume», η Άγκυρα στις 22/07/24 κλιμάκωσε με έντονη παρουσία πολεμικών πλοίων στην περιοχή εργασιών του, που επιχειρούν να παρενοχλήσουν -ακόμη και να ακυρώσουν- τις έρευνες του ιταλικού πλοίου. Η στάση της Αθήνας (μέχρι τις 24/07/24 το πρωί οπότε και ανανεώθηκε το παρόν σημείωμα) παραμένει κατευναστική με πολύ μικρότερη παρουσία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού. Εάν τελικά επιτευχθεί η ακύρωση των εργασιών του «Ievoli Relume», σημαίνει ότι η Αθήνα δεν υπερασπίστηκε την οριοθετημένη ΑΟΖ λίγο έξω από τα 6ν.μ. της αιγιαλίτιδας ζώνης της Κάσου.
To «Ievoli Relume» στις 00:00-23/07/24 περικυκλωμένο από πολεμικά πλοία Νοτιοανατολικά της Κάσου. Πηγή: AegeanHawk 

5ον) Είναι τυχαίο το γεγονός ότι και στις δυο περιπτώσεις τριβής μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας στην ευρύτερη περιοχή, τα πλοία «C/S Teliri» (πόντιση καλωδίου οπτικών ινών) και «Ievoli Relume» (ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Κύπρου, Great Sea Interconnector-GSI) είναι ιταλικών συμφερόντων; Σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή πάντως, η Αθήνα «σε αντίθεση με άλλες περιπτώσεις στο παρελθόν, προέβη μεν σε ρηματικές διακοινώσεις προς την Τουρκία, αλλά απέφυγε να προβεί σε διαβήματα προς την ιταλική πλευρά και σε παράσταση προς την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου, καθώς η πρακτική αυτή ουσιαστικά νομιμοποιεί τις τουρκικές διεκδικήσεις.»
6ον) Μετά τα γεγονότα του Oruc Reis με τα οποία επετράπη στην Τουρκία να «γκριζάρει» την περιοχή δυτικά του 28ου Μεσημβρινού, με παρόμοιες τακτικές πλέον η γείτονα επιχειρεί να «γκριζάρει» και την περιοχή ανατολικά του 28ου Μεσημβρινού ακόμη και εντός των 12ν.μ. της χωρικής θάλασσας νησιών όπως η Κάσος και η Κάρπαθος.

Διαφωνείτε ακόμη ότι γινόμαστε μάρτυρες των προοιμίων σταδιακής απώλειας της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ μεταξύ Κρήτης και Κύπρου; Περισσότερα και ΕΔΩ!

[Νωρίς το πρωί της 24ης Ιουλίου το Ievoli Relume αποχώρησε εσπευσμένα από το Καρπάθιο χωρίς να ολοκληρώσει τις εργασίες του ΕΔΩ!]



ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
×