“Η Ελλάδα έχει ένα περιθώριο το πολύ δύο ετών για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που προκάλεσε στο Στόλο της η οικονομική κρίση και να προλάβει την ανάπτυξη του τουρκικού ναυτικού”. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από άρθρο-ανάλυση στην ιστοσελίδα Ahval, η οποία στηρίζεται στις απόψεις ειδικών.
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ανάλυσης είναι ότι ακόμη και με το πλήθος προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο Στόλος μας, θεωρείται από τους αναλυτές ως εξαιρετικά αξιόπιστος, ετοιμοπόλεμος και αξιόμαχος. Αυτό που δεν επισημαίνουν οι ειδικοί που εξέφρασαν τις απόψεις τους για τη σύνταξη του άρθρου είναι ότι αυτό οφείλεται αποκλειστικά στο προσωπικό που υπηρετεί στα πλοία του Στόλου μας, στο τεχνικό προσωπικό του Ναυστάθμου και στους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που έχουν αναλάβει τις συντηρήσεις των πλοίων. Η ηγεσία του ΓΕΝ που έχει άλλες αγωνίες είναι πολύ τυχερή που διαθέτουμε τέτοιο ανθρώπινο δυναμικό…
Το άρθρο στην Ahval, ξεκινά με την απαρίθμηση όσων έχει επιτύχει η Τουρκία για το ναυτικό της. Είναι πάρα πολλά. Όσο στην Ελλάδα οι πολιτικοί και οι πολιτικάντηδες ασχολούνταν με οτιδήποτε άλλο εκτός από την Άμυνα, το καθεστώς Ερντογάν δαπανούσε μεγάλα ποσά για την ναυπήγηση “εθνικών πλοίων”. Μέχρι και ελικοπτεροφόρο ναυπήγησαν. Η Τουρκία εκτός από τις μονάδες επιφανείας που απέκτησε, έσπευσε να παραγγείλει υποβρύχια τύπου 214, όμοια με τα δικά μας. Χρησιμοποιεί και στη θάλασσα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τα οποία επίσης κατασκευάστηκαν από την τουρκική αμυντική βιομηχανία. Στο άρθρο της Ahval γίνεται αναλυτική αναφορά στα προγράμματα του τουρκικού ναυτικού.
Και η Ελλάδα; Το άρθρο αναφέρει:
“Καθώς η Τουρκία ανέπτυξε τη θαλάσσια δύναμη της, η Ελλάδα επλήγη από μια μεγάλη οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2008 και την ανάγκασε να παραμελήσει το ναυτικό της, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο.
Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έδωσε προτεραιότητα στην απόκτηση υποβρυχίων εξοπλισμένων με συστήματα αναερόβιας προώθησης…
Πέντε υποβρύχια τέθηκαν σε επιχειρησιακή δράση μεταξύ του 2010 και του 2016, τέσσερα από τα οποία είναι τα σύγχρονα υποβρύχια κατηγορίας “Παπανικολής” που θεωρούνται σημαντική απειλή για τα σκάφη επιφανείας.
Το πρώτο υποβρύχιο της Τουρκίας με αυτή την ικανότητα, το TCG Piri Reis, θα είναι έτοιμο εντός του 2019 αλλά θα χρειαστεί ακόμη χρόνο για να ενεργοποιηθεί επιχειρησιακά…
Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό καταβάλλει επίσης προσπάθειες για την ενίσχυση της ναυτικής αεροπορίας του. Τον Μάιο, επανενεργοποίησε ένα αεροσκάφος θαλάσσιας περιπολίας P-3 με τη βοήθεια της Lockheed Martin ως προσωρινή λύση. Η Lockheed Martin έχει αναλάβει επίσης το έργο του εκσυγχρονισμού των υπολοίπων αεροσκαφών του ελληνικού Στόλου.
Τον περασμένο μήνα, το υπουργείο Εξωτερικών των Η.Π.Α. ενέκρινε την πώληση ελικοπτέρων MH-60R Seahawk, αξίας 600 εκατομμυρίων δολαρίων .
Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό προετοιμάζεται επίσης να παραλάβει το πρώτο από τα δύο νέα ταχέα σκάφη του , μετά από 10ετή καθυστέρηση λόγω οικονομικών προβλημάτων…
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Αθήνα διαπραγματεύεται με τη γαλλική κυβέρνηση και τη Group Naval την αγορά τεσσάρων φρεγατών κατηγορίας Belharra, μια κίνηση που θα μπορούσε να επιλύσει το 10ετές πρόβλημα του Ελληνικού ΠΝ για μια φρεγάτα πολλαπλών χρήσεων…
Ο Micha’el Tanchum, ανώτερος συνεργάτης του Αυστριακού Ινστιτούτου Ευρωπαϊκών Σπουδών και Ασφάλειας και καθηγητής στο Κέντρο Στρατηγικών Μελετών του Πανεπιστημίου Başkent, δήλωσε ότι παρόλο που το Τουρκικό Ναυτικό έχει προχωρήσει σε εντυπωσιακό εκσυγχρονισμό, η Ελλάδα εξακολουθεί να κατέχει γεωγραφικό πλεονέκτημα.
“Η Ελλάδα έχει πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας διότι η Τουρκία πρέπει να μοιράσει την προσοχή της μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας, του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου”, αναφέρει.
“Ωστόσο, η απόκτηση από την Τουρκία πλοίων αμφίβιων επιχειρήσεων θα μπορούσε να αλλάξει τους όρους του παιχνιδιού”, υποστηρίζει. Το τουρκικό ναυτικό θα είναι πιο δυνατό όταν το TCG Anadolu θα τεθεί σε επιχειρησιακή δράση το 2021.Το TCG Anadolu είναι ικανό να ταξιδεύει ασταμάτητα για 30 ημέρες και είναι σε θέση να μεταφέρει μονάδα 1.000 στρατιωτών μαζί με τα οχήματά τους, συμπεριλαμβανομένων αρμάτων μάχης. Το TCG Anadolu θα ενισχύσει τις επιθετικές ικανότητες της Τουρκίας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο”, ανέφερε ο Tanchum.
“Από αυτή την άποψη, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει ένα χρονικό περιθώριο ενός έως δύο ετών πριν η ναυτική του δύναμη έναντι της Τουρκίας παρακμάσει. Αυτό θα ενθαρρύνει περαιτέρω την Ελλάδα να υιοθετήσει μια πιο δυναμική προσέγγιση στην ανατολική Μεσόγειο», επισημαίνει ο Tanchum.
Ο εμπειρογνώμονας για την ασφάλεια στη θάλασσα Mehmet Cem Demirci σημείωσε ότι οι προσπάθειες της Ελλάδας να ενισχύσει το ναυτικό της αντιμετώπισαν σοβαρά εμπόδια που προκλήθηκαν από την οικονομική κρίση.
“Αν και το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό αντιμετωπίζει μία από τις χειρότερες περιόδους από την άποψη του εκσυγχρονισμού και των νέων ναυπηγικών έργων λόγω της οικονομικής κρίσης της χώρας, η Ελλάδα διανύει διπλωματικά μία από τις καλύτερες εποχές της”, δήλωσε.
“Η Ελλάδα έλαβε υποστήριξη από την ΕΕ, ενίσχυσε τις συνεργασίες της με χώρες της περιοχής και επισημοποίησε την υποστήριξη των ΗΠΑ μέσω του East Med Act 2019“, πρόσθεσε.
“Αυτή η πολιτική υποστήριξη είναι πιθανό να μετατραπεί σε στρατιωτική βοήθεια, εάν χρειαστεί. Για παράδειγμα, το Ισραήλ κατασκευάζει ένα σύστημα ραντάρ μεγάλης εμβέλειας στην ανατολική Κρήτη για να παρακολουθεί τη θαλάσσια κυκλοφορία στην Ανατολική Μεσόγειο “, κατέληξε.
Πηγή: militaire.gr