Έτος 7o

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 17 Ιουνίου 2024

Tουρκία-έρευνες: Το μυστικό του Πρακτικού της Βέρνης, τα θαλάσσια πάρκα και οι συνομιλίες

Του Σωτήρη Σιδέρη

Έξαρση των συζητήσεων για τις έρευνες στο Αιγαίο , προκάλεσε η απόφαση της τουρκικής κυβέρνησης να δώσει άδεια στην Εταιρεία Πετρελαικών Ερευνών, την ΤΡΑΟ, για έρευνες βόρεια και νότια της Ίμβρου, στον Κόλπο Ξηρού και λίγα μίλια από τις εκβολές του Έβρου, όλες εντός των χωρικών υδάτων. Η υπόθεση αν και προκάλεσε θόρυβο στην Αθήνα, έδειξε και την πολύ προσεκτική στάση της Άγκυρας. Ότι οι έρευνες που θα γίνουν εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων φέρνουν στο προσκήνιο το Πρακτικό της Βέρνης του 1976, που υπέγραψαν οι δύο χώρες και έθετε το πλαίσιο του διαλόγου και απαγόρευε τις έρευνες εκτός των χωρικών υδάτων, όσο διαρκούσε ο διμερής διάλογος.

Ο διάλογος, όμως, απέτυχε και κατά την Αθήνα το Πρακτικό της Βέρνης δεν ισχύει, αλλά κατά την Άγκυρα ισχύει στο διηνεκές. Οπότε σε περίπτωση που η Τουρκία ανακοίνωνε έρευνες στο Αιγαίο πέραν των χωρικών της υδάτων θα τίναζε στον αέρα όλη την πολιτική δεκαετιών που προσπαθεί να επιβάλλει στην Ελλάδα και θα προκαλούσε αναταραχή και απαντήσεις από την Αθήνα. Γιατί όμως η Τουρκία έκανε αυτή την ανακοίνωση;

Κλεφτοπόλεμος και υπερβολές

Μια απλή απάντηση είναι ότι η Τουρκία διψά για ενέργεια και την αναζητά με κάθε τρόπο. Πέρα από το προφανές , ότι κάθε φορά που αναδύεται ζήτημα ερευνών στο Αιγαίο τίθεται ζήτημα νομιμότητας, προκλήθηκαν και απορίες καθώς διεθνώς και στο Αιγαίο, γίνεται λόγος για πλέον για ανανεώσιμες πηγές ενέργειες, για θαλάσσια πάρκα και όχι για περιβαλλοντοκτόνες επιλογές. Οπότε το λογικό είναι να αναδυθεί μια νέα συζήτηση γύρω από την προστασία του Αιγαίου, καθώς όπως επισημαίνουν και τουρκικά ΜΜΕ, η προστασία του Αρχιπελάγους είναι μείζονος σημασίας και για τους δύο λαούς , γιατί εκατομμύρια ζουν από αυτό. Μάλιστα εδώ και χρόνια θεωρείται εγκληματική κάθε σκέψη για εξορύξεις στο Αιγαίο , ακόμη και αν βρεθεί πετρέλαιο ή και φυσικό αέριο, γιατί μπορεί να προκληθεί ανεπανόρθωτη βλάβη στο οικοσύστημα, με τρομερές συνέπειες και για τις δύο πλευρές του Αιγαίου. [iEpikaira: Από ποιους θεωρείται "εγκληματική σκέψη"; Καλό θα ήταν αυτό να διευκρινίζεται...]

Παρατηρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις έχουν μετατοπίσει το πεδίο διαλόγου, ενίοτε και αντιπαράθεσης σε ένα νέο πεδίο , όπως είναι τα θαλάσσια πάρκα και τώρα με τις έρευνες της Τουρκίας έρχεται να προστεθεί η προστασία του Αιγαίου. Όλα αυτά τη στιγμή, που σε επίπεδο κορυφής ο διάλογος, είτε είναι στάσιμος, είτε υπάρχουν κάποιες συμφωνίες που παραμένουν μυστικές. Ουσιαστικά δεν γνωρίζουμε τίποτα τι συζητείται.

Το ζήτημα με την ανακοίνωση της Τουρκίας είναι ότι επαναφέρει το θέμα των ερευνών στο Αιγαίο , έστω και στα χωρικά της ύδατα. Οι έρευνες έγιναν γνωστές μέσω της NAVTEX, με την οποία κοινοποιήθηκε για πρώτη φορά η θέση της Αγκυρας ότι στις εκβολές του Εβρου δεν υπάρχει από κοινού συμφωνημένη οριοθέτηση των θαλασσίων συνόρων και η κίνησή της ίσως αποτελεί απάντηση στις έρευνες του σκάφους «Alkyon», το έργο του οποίου αφορά κυρίως μετρήσεις για τη δυνατότητα ανάπτυξης ανεμογεννητριών, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων.
Η Τουρκία απλά παρακολουθεί κάθε κίνηση της Αθήνας και απαντά με υπερβολές. Αυτό έγινε και με την ανακοίνωση για την δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο από την Ελλάδα. Η Άγκυρα απάντησε με έναν δικό της χάρτη που προβλέπει τη δημιουργία τουρκικών πάρκων βόρεια της Κρήτης και στο κεντρικό Αιγαίο, κίνηση που προκαλεί μειδιάματα στους ειδικούς επιστήμονες. Ωστόσο η Άγκυρα χαρακτηρίζει τις κινήσεις της πάντα πολιτικές, γνωρίζοντας ότι σε επίπεδο Δικαίου είναι εκτός λογικής και έτσι απαιτεί διαπραγμάτευση. Η ελληνική κυβέρνηση που αρχικά έδειξε να επείγεται για τα πάρκα, αναδιπλώθηκε μετά την τουρκική αντίδραση και τώρα έχει αρχίσει να μελετά την χαρτογράφησή του, παρέχοντας έτσι τον κατάλληλο χρόνο για διαβουλεύσεις. Που γίνονται και δημόσια και παρασκηνιακά.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ Το ινστιτούτο TUDAV έδωσε στη δημοσιότητα χάρτη με την πρότασή του για συνεργασία με την Ελλάδα, δηλαδή για τη δημιουργία κοινών θαλάσσιων πάρκων. [iEpikaira: Αυτό ενισχύει την εκτίμηση, ότι τα "θαλάσσια πάρκα" χρησιμοποιούνται ως μέσω για τη δρομολόγηση της συνεκμετάλλευσης, ενώ η διαμάχη επί του θέματος αποτελεί ενορχηστρωμένο/προσυμφωνημένο καβγαδάκι... Περισσότερα ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ!] Ο καθηγητής Μπαϊράμ Οζτούρκ, πρόεδρος του Τουρκικού Ιδρύματος Θαλάσσιων Ερευνών (TUDAV) και επικεφαλής του τμήματος Θαλάσσιας Βιολογίας του πανεπιστημίου της Κωνσταντινούπολης, ανέφερε τα προβλήματα υπεραλίευσης [iEpikaira: Η οποία γίνεται από τους Τούρκους...] και την ανάγκη προστασίας του οικοσυστήματος. Η ελληνική κυβέρνηση έχει διευκρινίσει ότι το πάρκο θα δημιουργηθεί μόνο εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων, αλλά και εκεί, σύμφωνα με την Άγκυρα, αλλά και το δίκαιο της θάλασσας αν εμποδίζει την αβλαβή διέλευση πλοίων υπάρχουν προβλήματα. Ακόμη η Τουρκία υποπτεύεται ότι η συμπερίληψη βραχονησίδων που η ίδια αμφισβητεί το καθεστώς κυριαρχίας ή και η τοποθέτηση σε αυτές ανεμογεννητριών μπορούν να αλλάξουν τη διαπραγμάτευση για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας-ΑΟΖ.

Πολλές από αυτές τις μεμονωμένες κινήσεις επαναφέρουν τον προβληματισμό για την συνέχεια, καθώς υπάρχουν πολλά γκρίζα σημεία στην πολιτική της Τουρκίας και πολλές προχειρότητες στην ελληνική πλευρά. Το βασικό όμως πρόβλημα είναι ότι ενισχύεται η στεγανοποίηση των συνομιλιών σε βαθμό που ελάχιστοι ακόμη και στο ΥΠΕΞ γνωρίζουν τι συζητείται μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας. Αν οι δύο χώρες αποφασίσουν ότι η προστασία του Αιγαίου προέχει των ερευνών και των εξορύξεων , ακόμη και των αντιπαραθέσεων, ίσως βρεθεί ένας κοινός τόπος , σχετικά εύκολα, αν υπάρχει καλή θέληση.

Το νέο στοιχείο που προκαλεί προβληματισμό και το φόβο ανατροπής του ήπιου κλίματος είναι το γεγονός ότι και ο Ερντογάν και ο Μητσοτάκης, κυρίως ο δεύτερος, δεν έχουν πλέον την πολιτική ισχύ που είχαν μέχρι πριν λίγους μήνες. Ακριβώς επειδή συσσωρεύονται πολλά θέματα στο Αιγαίο μια ιεράρχηση και επιτάχυνση των συζητήσεων , με διαφάνεια και καλή θέληση, θα μπορούσε να προσφέρει πολλά... [iEpikaira: Δηλαδή υπάρχει ελπίδα ότι η Τουρκία θα απεμπολήσει τις επεκτατικές βλέψεις της;]

Πηγή: omegapress.gr

Οι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Ένα «ημερολόγιο», ένα χάρτης και μια τραγωδία...
      Harold Wilson, Αρχιεπίσκοπος Μακάριος, James Callaghan
      Το «ημερολόγιο» του Μακαρίου από Ακρωτήρι – Λονδίνο – Νέα Υόρκη 16.7.1974 – 22.7.1974
      Γράφει η Φανούλα Αργυρού*
      Μέρος Β’
      «Μετά Παρρησίας»…
      16 Ιουλίου 1974 – Οι Τούρκοι γνωστοποιούν στους Βρετανούς ότι δεν τους ενδιέφερε η αλλαγή των Ελλήνων αξιωματικών ήθελαν συντονισμένη δράση μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο( M. Soysal Συνταγματολόγος σύμβουλος Ετσεβίτ).
      16 Ιουλίου –Οι Βρετανοί ενεργοποιούν σχέδιο του 1972 για διάσωση Αρχιεπισκόπου …Το μεταφέρουν μαζί με τους υποστηρικτές του Νίκο Θρασυβούλου, Ανδρέα Νεοφύτου και Ανδρέα Ποταμίτη στη Μάλτα. Και ενώ ήδη βρισκόταν καθοδόν αεροπλάνο Comet προς Μάλτα γι΄αυτούς ο βρετανός ΥΠΕΞ Τζέιμς Κάλλαχαν (James Callaghan) δεν ήθελε το Μακάριο να πετάξει στο Λονδίνο το ίδιο βράδυ αλλά αργότερα αν ήταν δυνατό με πλοίο… Αναχώρησαν για Λονδίνο την επομένη.
      17 Ιουλίου – Έφθασαν στις 9.00 το πρωί στο στρατιωτικό αεροδρόμιο Lyneham. Στη δημοσιογραφική ο Μακάριος τόνισε ότι ήθελε τους Έλληνες αξιωματικούς να φύγουν και πιέσεις πάνω στην ελληνική κυβέρνηση. Είπε στους αξιωματούχους του Φόρειν ΄Οφις που τον παρέλαβαν ότι η Εθνική Φρουρά δεν είχε συνταγματικό στάτους, σκεφτόταν η Κύπρος να μην έχει ΕΦ, ήθελε ψήφισμα από τον ΟΗΕ ότι ο ίδιος ήταν ο νομικά εκλεγμένος πρόεδρος της Κύπρου και που να καλεί την ελληνική κυβέρνηση να αποσύρει όλους τους αξιωματικούς και στρατιωτικά άρματά της…
      (Υπενθυμίζεται η διάλυση της Ε.Φ ήταν τουρκικό αίτημα προς τον Cyrus Vance το Νοέμβριο του 1967, τότε ο Μακάριος το απέρριπτε. Επίσης το υποστήριζε και ο ΄Υπ. Αρμοστής της Βρετανίας στην Κύπρο 4.12.1967.)
      Επικίνδυνες ψευδαισθήσεις Μακαρίου
      Ο Μακάριος δεν πίστευε τους είπε, ότι οι Τούρκοι είχαν οποιαδήποτε δικαιολογία για μονομερή επέμβαση. Παλαιότερα ήθελαν να επέμβουν για να αποτρέψουν την ένωση… όμως τώρα δεν ήταν κύριο θέμα αυτό. Τους εξιστόρησε πως έφυγε από το Προεδρικό προς Τρόοδος…*
      17 Ιουλίου – Συνάντηση Μακαρίου με Harold Wilson 2.30 μ.μ. συνοδευόμενος από τον ΄Υπ. Αρμοστή Κώστα Ασσιώτη. Ευχαρίστησε την βρετανική κυβέρνηση για τη διάσωσή του. Εξιστόρησε τα γεγονότα και όχι μόνον. Ο πρωθυπουργός εισηγήθηκε πως τα γεγονότα μπορούσε ένας να πει ότι είχαν κάποια χαρακτηριστικά εισβολής. Ο πρόεδρος Μακάριος συμφώνησε. Και έτσι θα μιλούσε στον ΟΗΕ…Ο πρωθυπουργός ρώτησε τον Αρχιεπίσκοπο πως έβλεπε την Τουρκία να ενεργεί. Θα μπορούσαν να πουν ότι είχαν κοινό συμφέρον στην αντιμετώπιση των δραστηριοτήτων της ΕΟΚΑ Β’. Ο Μακάριος είπε ότι οι τρείς κύριες δυνάμεις που μπορούσαν να πιέσουν την Ελλάδα ήταν οι ΗΠΑ, η Βρετανία και η Τουρκία. Ήταν αλήθεια ότι οι Τούρκοι είχαν συμφέρον σε μια ανεξάρτητη Κύπρο και αντιτίθονταν στην ένωση που ήταν ένα διχαστικό πρόβλημα για την ελληνική κοινότητα…*Από τα πρακτικά της συνάντησης Μακαρίου/Harold Wilson τι είπε στον Wilson  Από τα πρακτικά της συνάντησης Μακαρίου/Harold Wilson περί «ελληνικής εισβολής»
      Θα μπορούσαν να αρνηθούν να αποσύρουν τους αξιωματικούς των κάτι που θα τον προκαλούσε να χρησιμοποιήσει βία εναντίον τους ή να διαλύσει την Εθνική Φρουρά. Ή να τους απέσυραν πράγμα που θα τους ταπείνωνε. Αντίθετα προτίμησαν να κάνουν πραξικόπημα…Ο πρωθυπουργός ενημέρωσε τον Αρχιεπίσκοπο πως θα έβλεπε και τον Τούρκο πρωθυπουργό το ίδιο βράδυ. Ο πρόεδρος Μακάριος είπε ότι η άμεση ερώτηση ήταν: Ποια πρακτικά μέτρα μπορούσαν να παρθούν; Το τουρκικό ενδιαφέρον ήταν να μην γίνει η Κύπρος μέρος της Ελλάδας. Οι ελληνικές δηλώσεις εν τω μεταξύ ήταν καθαρά μη ικανοποιητικές, και πίστευε ότι οι Τούρκοι θα επέμεναν στην αποχώρηση των Ελλήνων αξιωματικών από την Εθνική Φρουρά… είπε ότι δεν ήταν σίγουρος αν άρεσε στους Τούρκους όμως πίστευε ότι τον προτιμούσαν από τον Σαμψών.
      18 Ιουλίου – O Μακάριος αναχώρησε για Νέα Υόρκη η ώρα 11 το πρωί και πριν την ομιλία του είδε την τουρκική αντιπροσωπεία (με εντολή Ετσεβίτ να τον προλάβαιναν να μην καταφερόταν εναντίον της Τουρκίας στην ομιλία του) και ευχαρίστησε την Τουρκία, ήταν ευγνώμων…(«Σημερινή» 12.7.1993).
      19 Ιουλίου – Ομιλία στον ΟΗΕ. Κατηγόρησε την Ελλάδα 7 φορές ως να έκανε εισβολή. Επανέλαβε ότι ο κίνδυνος από την Τουρκία ήταν λιγότερος από εκείνο των αξιωματικών…Επικαλέστηκε ότι κινδύνευαν και οι Τουρκοκύπριοι πράγμα που δεν αλήθευε και είχε ήδη διαψευσθεί…
      20 Ιουλίου – Ψήφισμα 353 (που έγραψαν οι Βρετανοί) δεν αναφέρει λέξη για τουρκική εισβολή, έντεχνα εννοεί να φύγουν τα ελληνικά στρατεύματα όπως ζήτησε ο Μακάριος…
      22 Ιουλίου – Ο Μακάριος μετά τα θαλασσώματά του με τους Βρετανούς σωτήρες έτρεξε στον Αμερικανό ΥΠΕΞ Χένρι Κίσινγκερ για βοήθεια…
      *Δεν γνώριζε τουλάχιστον από τον Ιανουάριο 1974 για τις ομοσπονδιακές προθέσεις Ετσεβίτ; Γιατί έδωσε στις 10 Ιουλίου στο Φόρειν ΄Οφις υπόμνημα «ανεφάρμοστη η ομοσπονδία»;
      Ο βρετανός στρατιωτικός ακόλουθος Στόκκερ από το 1972/73 τους είχε δώσει λεπτομερέστατες πληροφορίες για τα τουρκικά σχέδια ΕΙΣΒΟΛΗΣ (βιβλία Χρ. Βενιαμίν και Φ.Α.)  Από το βιβλίο Γ. Μάτση « Μετά Παρρησίας – για την Ιστορία και την Αλήθεια»
      Γιατί έστειλε την επιστολή προς Γκιζίκη; Όταν στενοί του συνεργάτες (Γεώργιος Χαραλάμπους και αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Α’) του είπαν «Για τ’ όνομα του Θεού μην την στείλεις» πως «μόνο ένας τρελός μπορούσε στείλει σε στρατιωτικό…επιστολή με τέτοιο περιεχόμενο». (Μαρτυρία Γ. Μάτση).
      Ο Μακάριος τουλάχιστον 3 φορές τόνισε ότι «ο κίνδυνος από τους Τούρκους ήταν λιγότερος από εκείνο από τους Έλληνες αξιωματικούς». Ήταν; Το τραγικό αποτέλεσμα το ζούμε εδώ και 50 χρόνια… Στον Έλληνα πρέσβη στην Κύπρο Ευστάθιο Λαγάκο όταν ο τελευταίος του έφερε πρόσκληση από την Αθήνα να συζητήσουν την κατάσταση την οποία ο Μακάριος απέρριψε
      Στον James Callaghan 17.7.1974 στο Φόρειν ΄ΟφιςΣτην ομιλία του στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ 19.7.1974.Αυτός ο χάρτης εκδόθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1974 πριν τις τουρκικές εισβολές του 1974 σε έκδοση κάρτ ποστάλ. Βρέθηκε στην κατοχή ενός Tούρκου αξιωματικού κατά τις δύο τουρκικές εισβολές
      Αυτά η «επιτροπή» της Βουλής τα αγνόησε προτίμησε πλαστά κουρελόχαρτα τάχα του ΝΑΤΟ…
      Πηγές από το Βρετανικό Εθνικό Αρχείο και βιβλίο γράφουσας «Διζωνική vs Δημοκρατία 1955-2019»
      Τα βρετανικά έγγραφα για το 1974 αποδεσμεύθηκαν 1.1.2005 και δημοσιεύθηκαν στην «Σημερινή» από την γράφουσα εντός του Ιανουαρίου 2005 και έκτοτε σε πολλά συνεχόμενα άρθρα και αναλύσεις με αναφορές σε βιβλία…
      *Ερευνήτρια/δημοσιογράφος
      ΠΗΓΗ:ΣΗΜΕΡΙΝΗ 19/4/2025 onisilos.gr
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Η εις Άδου Κάθοδος του Χριστού και η Ανάσταση

       
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Η ιστορία του ξύλου του Τιμίου Σταυρού
      Το Τίμιο Ξύλο αποτελείται από κέδρο, πεύκο και κυπαρίσσι, το οποίο οι προσκυνητές των Αγίων Τόπων, το συναντούν και στις δύο μορφές του: την φυσική σαν δέντρο και στον Ι.Ν. της Αναστάσεως, σαν προσκύνημα, το εμποτισμένο Τίμιο Ξύλο, με τις θείες ρανίδες αίματος Του Σταυρωθέντος Χριστού. (Ζωντανό καθώς αφομοιώνει θαυμαστά, το φυσικό ξύλο από έτος σε έτος, οπότε δεν ελαττώνεται), Ζωοδόχο (γιατί δέχτηκε το Αίμα της Ζωής=Χριστός) και Ζωοπάροχο, εκ του πρώτου θαύματος (και όχι μόνο) στην ανεύρεσή του από την Αγία Ελένη, της αναστάσεως της νεκρής διερχόμενης Ιουδαίας).
      Σύμφωνα με μία ευλαβή παράδοση η προέλευση του ξύλου είναι η εξής.
      «Οι τρεις Άγγελοι, τούς οποίους εφιλοξένησε ό Αβραάμ εις τύπον της Αγίας Τριάδος, φεύγοντες «ελησμόνησαν» τάχα τάς ράβδους των εκεί, παρά τήν δρύν Μαμβρή….
      Ταύτας μετεχειρίσθη ή Σάρα επανειλημμένως ως ξύλα εις την φωτιάν όμως εκαπνίζοντο χωρίς να καίονται. Επειδή όμως είχαν μια ξεχωριστή ευωδία, ο Αβραάμ τα έβγαλε από τη φωτιά και τα φύλαξε σα θεόσταλτο δώρο.
      Όταν ό Λώτ μέθυσε εποίησε την αμαρτίαν με τας θυγατέρας του, ανανήψας υπήγεν εις τον θείον του Αβραάμ και εξωμολογήθη το κακόν που του συνέβη.
      Ό δε είπε μεγάλη η αμαρτία σου, τέκνον πλην λάβε αυτούς τους τρεις δαυλούς (τά ξύλα πού πέταξε ή Σάρα) φύτευσέ τα εις το υποδειχθέν μέρος και φέρε νερό από τον Ιορδάνη να τα ποτίζης∙ αν βλαστήσουν, σημείον ότι εδέχθη ο Θεός την μετάνοιάν σου καί σε συγχώρησε.
      Εποίησεν ούτως ο Λώτ και έφερε νερό από τον Ιορδάνην, όστις απέχει μιας ημέρας όδόν. ‘Αλλ’ ό διάβολος, μετασχηματισμένος άλλοτε μεν εις κεκοπιακότα διψασμένο οδοιπόρο, άλλοτε δε εις γέροντα ασθενή και άλλοτε εις γυναίκα πτωχήν καί δυστυχή, του έπινε το νερό καθ’ όδόν. Τον λυπήθηκεν ο Θεός και μίαν φοράν διέφυγε την συνάντησιν και πότισε μίαν μόνην φοράν τα ξύλα, τα οποία εβλάστησαν και ηνώθησαν εις το τρισύνθετον ξύλον πεύκη, κέδρος καί κυπάρισσος. Ό τόπος τούτου δεικνύεται εντός του Ναού της Μονής του Σταυρού εις τα προάστια της Ιερουσαλήμ.
      Όταν δε ο Σολομών, μετά χίλια σχεδόν έτη (1015—975 π.Χ.), ανήγειρε τόν Ναόν και όλοι οι άνθρωποι και η φύσις προσέφεραν στην οικοδομή του, εκόπηκε καί το δένδρον τούτο γι` αυτόν τον σκοπό.
      Όταν όμως επρόκειτο να χρησιμοποιηθή, όπου ετίθετο, ήταν άλλοτε μέν κοντό άλλοτε δέ μακρύ και τελικώς τό πέταξαν ως άχρηστον σε μία γωνία ειπόντες «κατηραμένον ξύλον».
      Καί όταν αι ιουδαίοι έτρεχον καί ζήτουσαν ξύλον δια την σταύρωσιν του Κυρίου, -εύρον προχείρως αυτό καί ήτο κατάλληλον και δια αύτου κατεσκευάσθη ο σταυρός του Χριστού.
      Πηγή: orthodoxianewsagency.gr
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Τρισδιάστατη περιήγηση στον Ναό της Αναστάσεως και τον Πανάγιο Τάφο

      Ο παρακάτω Σύνδεσμος έχει φωτογραφικό υλικό 360 μοιρών ώστε δίνει την αίσθηση της *ζωντανής επίσκεψης στα μέρη που διαδραματίστηκαν τα φρικτά γεγονότα των ημερών.* Μπορείτε να Περιηγηθείτε στον Πανάγιο Τάφο στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως σαν να περπατούσατε εκεί! Υπάρχει ένα πλήκτρο, το οποίο βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία, το οποίο κάνει αυτόματη περιήγηση. Επίσης μπορείτε με το άγγιγμα της οθόνης ή με του ποντικιού (σε υπολογιστή) να ρυθμίσετε εσείς την κατεύθυνση της πορείας σας. Εύκολα όμως μπορείτε να χαθείτε! Οποιαδήποτε στιγμή πατήστε το πλήκτρο περιήγησης και συνεχίζει από εκεί που είστε! Επίσης μπορείτε να κάνετε μεγέθυνση σε όλα. Να τα δείτε με εξαιρετική λεπτομέρεια... 
      Πατήστε ΕΔΩ!
      Πηγή: Ι.Ν. Αγ. Γεωργίου Πόρου
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Το Πάσχα μέσα από τις μνήμες μίας Κωνσταντινουπολίτισσας
      Πάσχα στὴ Κωνσταντινούπολη, στὰ γαλάζια νερὰ τοῦ Βοσπόρου, σὲ μία πόλη ὄνειρο. Πόσο διαφορετικὸ μπορεῖ νὰ εἶναι ἀπὸ τὸ Πάσχα στὴν Ἑλλάδα; Μία Κωνσταντινουπολίτισσα, ἡ κ. Μαίρη Μαυρομμάτη, ποὺ ἦρθε στὴν Ἑλλάδα στὰ μέσα τῆς δεκαετίας τοῦ ’60, περιγράφει τὸ Πάσχα τῶν Ἑλλήνων τῆς Πόλης, ὅπως τὸ ἔζησε ἡ ἴδια γιὰ δεκαετίες. «Ἡ Μεγάλη Ἑβδομάδα στὴν Πόλη ἄρχιζε με αυστηρὴ νηστεία ποὺ τελείωνε τὸ Μεγάλο Σάββατο. Τρώγαμε νερόβραστα φαγητά. Στὸ τραπέζι κυριαρχοῦσαν οἱ ἐλιές, ὁ ταραμάς, τὰ λαχανικά, τὰ ὄσπρια, τὸ χοσάφι, δηλαδὴ ἡ κομπόστα ἀπὸ ξερὰ φροῦτα, ξερὰ βερίκοκα, δαμάσκηνα, σταφίδες. Οἱ φακὲς ἦταν τὸ φαγητὸ τῆς Μεγάλης Πέμπτης καὶ ὅσοι μεταλάμβαναν, συνήθως τὰ παιδιά, τὶς ἔτρωγαν μὲ λάδι.Οἱ νοικοκυρὲς ἀπὸ τη Μεγάλη Δευτέρα αρχιζαν τὶς προετοιμασίες γιὰ τὸ Πάσχα. Τὰ πρωινὰ καθάριζαν καὶ συγύριζαν τὰ σπίτια καὶ κάθε ἀπόγευμα, ὅλη τὴ Μεγάλη Ἑβδομάδα, πήγαιναν στὴν ἐκκλησία.
      Τη Μεγάλη Πέμπτη εβαφαν αὐγὰ καὶ μαγείρευαν φακές. Τὸ πρῶτο αὐγὸ ποὺ ἔβαφαν κόκκινο τὸ ἔβαζαν στὸ εἰκονοστάσι καὶ πετοῦσαν αὐτὸ ποὺ εἶχαν ἀπὸ τὸ προηγούμενο Πάσχα στὴ θάλασσα -ὄχι στὰ σκουπίδια. Τὰ σπιτικὰ πολίτικα τσουρέκια τὰ ζύμωναν μὲ....μαστίχα καὶ μαχλέπι καὶ κατὰ τὴ διάρκεια τοῦ ψησίματος μοσχοβολοῦσε ὅλο τὸ σπίτι. 
      Τη Μεγάλη Παρασκευή το πρωὶ οἱ πιστοὶ μάζευαν λουλούδια γιὰ τὸν στολισμὸ τοῦ Ἐπιταφίου. Γαρύφαλλα, βιολέτες, κρίνοι, μοσχοβολοῦσαν μέσα στοὺς ναούς. Στὴ συνέχεια, οἱ πιστοὶ παρακολουθοῦσαν τὴν Ἀποκαθήλωση καὶ μετὰ προσκυνοῦσαν σὲ ἑπτὰ ἐκκλησίες τοὺς Ἐπιταφίους, περνώντας τρεῖς φορὲς κάτω ἀπὸ τὸ κουβούκλιο.
      Ἐπίσης, οἱ Ρωμιοὶ πήγαιναν στὴν ἐκκλησία τῶν Ταξιαρχῶν, στὸν Μπαλατά, σὲ μία περιοχὴ κοντὰ στὸ Πατριαρχεῖο, γιὰ νὰ περάσουν ἀπὸ τὴ ζουλόπετρα: ἀπὸ μία τρύπα στὸν τοῖχο τῆς ἐκκλησίας ποὺ «βγάζει» σὲ ἕνα μικρὸ δωμάτιο. Περνοῦσαν τρεῖς φορὲς ἀπὸ τὴ ζουλόπετρα γιὰ νὰ ἔχουν καλὴ τύχη.
      Ἐξάλλου, ἡ Μεγάλη Παρασκευὴ ἦταν ἡ μέρα τοῦ νεκροταφείου. Οἱ πιστοὶ πήγαιναν στοὺς τάφους γιὰ νὰ κάνουν τρισάγιο γιὰ τὴν ἀνάπαυση τῶν ψυχῶν. Αὐτὴ τὴ μέρα οἱ νοικοκυρὲς δὲν ἔκαναν δουλειὲς στὸ σπίτι. Ἀναβαν μόνο τὸ καντήλι τοῦ σπιτιοῦ καὶ θυμίαζαν. Τὸ βράδυ τῆς Μεγάλης Παρασκευῆς ἡ περιφορὰ τοῦ Ἐπιταφίου γινόταν στὸ προαύλιο τῆς ἐκκλησίας. Πρέπει νὰ πῶ ὅτι στὴν Ἀθήνα τοῦ ’60 εἶδα γιὰ πρώτη φορὰ ἀνθρώπους νὰ παρακολουθοῦν ἀπὸ τὰ καφενεῖα καὶ ἀπὸ τὰ ἀνοικτὰ καταστήματα τὴν περιφορὰ τοῦ Ἐπιταφίου καὶ μοῦ χρειάστηκε πολὺς χρόνος γιὰ νὰ συνηθίσω τὸ θέαμα αὐτό. 
      Στὴν Κωνσταντινούπολη, τὸ πρωὶ τοῦ Μεγάλου Σαββάτου οι πιστοὶ μεταλάμβαναν. Οἱ νοικοκυρὲς μέχρι τὸ ἀπόγευμα τελείωναν τὶς προετοιμασίες γιὰ τὴν Ἀνάσταση και το βράδυ τοῦ Σαββάτου πηγαιναν οἰκογενειακῶς στὴν ἐκκλησία γιὰ νὰ πάρουν τὸ Ἅγιο Φῶς. Μετὰ τὸ «δεῦτε λάβετε φῶς» ἀναβαμε τὴ λαμπάδα μας ἀπὸ τὴ λαμπάδα τοῦ δεσπότη καὶ ἀκολουθοῦσε τὸ «Χριστὸς Ἀνέστη» ποὺ ἔψαλλαν ὅλοι μαζὶ οἱ πιστοί. Ἔχοντας πάρει τὸ Ἅγιο Φῶς, γυρίζαμε σπίτι σταυρώναμε τρεῖς φορὲς τὸ πάνω ξύλο τῆς κάσας τῆς ἐξώπορτας καὶ ἀναβαμε τὸ καντήλι. 
      Στὸ σπίτι περίμενε τὸ στρωμένο τραπέζι μὲ πρῶτο πιάτο τὴ σούπα μὲ ζωμὸ κότας ἢ ἀρνίσιου κρέατος μὲ ρύζι καὶ αὐγολέμονο. Σὲ κάποια σπίτια ἔτρωγαν μαγειρίτσα, σύμφωνα μὲ τὸ ἑλληνικὸ ἔθιμο. Στὸ δεῖπνο τσουγκρίζαμε πρῶτα τὰ κόκκινα αὐγὰ ποὺ τὰ συνόδευε μαρουλοσαλάτα μὲ φρέσκο κρεμμυδάκι καὶ μπόλικο ἄνιθο. Τυρὶ -συνήθως κασέρι- τσουρέκι καὶ παστουρμὰς εἶχαν τὴν τιμητική τους. 
      Το μεσημέρι τῆς Ἀναστασης οι νοικοκυρὲς στόλιζαν τὸ γιορτινὸ τραπέζι μὲ λευκὰ τραπεζομάντηλα, κολλαριστὲς πετσέτες, καλὰ σερβίτσια, καὶ κρυστάλλινα ποτήρια. Στὸ κέντρο τοῦ τραπεζιοῦ κυριαρχοῦσαν τὰ κόκκινα αὐγὰ καὶ μεταξύ τους ὑπῆρχαν καὶ κάποια, βαμμένα μὲ κρεμμυδότσουφλα, ποὺ εἶχαν χρῶμα κεραμιδί. Τὸ γεῦμα ἄρχιζε μὲ τσούγκρισμα αὐγῶν, ἀκολουθοῦσαν τὰ ὀρεκτικὰ -ντολμαδάκια γιαλαντζὶ μὲ μπόλικο δυόσμο καὶ ἄνιθο, ἡ μαρουλοσαλάτα, οἱ ἀγκινάρες καὶ ἄλλοι πολίτικοι μεζέδες, ὅπως σουτζούκια, τυρί, συνήθως κασέρι, καπνιστὴ γλώσσα, ρωσικὴ σαλάτα. Κυρίως πιάτο ἦταν τὸ φουρνιστό, δηλαδὴ ἀρνάκι μὲ πατάτες στρογγυλές, φρέσκες, μὲ φρέσκια σάλτσα ντομάτας, ψημένο στὸ φοῦρνο. Ἀκολουθοῦσαν τὸ ἐπιδόρπιο, τὰ φροῦτα καὶ ὁ μπακλαβάς. Στὶς 4 τὸ ἀπόγευμα πηγαίναμε στὴν ἐκκλησία γιὰ τὴ δεύτερη Ἀνάσταση, ὅπου διάκος καὶ παπάδες διάβαζαν τὸ Εὐαγγέλιο σὲ πολλὲς ξένες γλῶσσες. 
      Ἔτσι ἔκλεινε ὁ κύκλος τῆς μεγάλης γιορτῆς τῆς Ὀρθοδοξίας στὴν Κωνσταντινούπολη».
      Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ orthodoxia-ellhnismos.gr
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!

      Αντί άλλης Πασχαλινής ευχής, θα σας μεταφέρω τα χαρμόσυνα αναστάσιμα βιώματα του Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου, όπως τα έζησα μία Τρίτη Διακαινησίμου στο κελλάκι του. Πήγα να τον δω σαν γιατρός. Μετά την καρδιολογική εξέταση και το συνηθισμένο καρδιογράφημα, με παρεκάλεσε να μη φύγω. Κάθησα στο σκαμνάκι κοντά στο κρεβάτι του. Έλαμπε από χαρά το πρόσωπό του. Με ρώτησε:  -Ξέρεις το τροπάριο που λέει “Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν…”;  -Ναί, γέροντα, το ξέρω.  -Πες το.  Άρχισα γρήγορα γρήγορα. “Θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, Άδου την καθαίρεσιν, άλλης βιοτής, της αιωνίου, απαρχήν· και σκιρτώντες υμνούμεν τον αίτιον, τον μόνον ευλογητόν των πατέρων Θεόν και υπερένδοξον”.  -Το κατάλαβες;  -Ασφαλώς το κατάλαβα. Νόμισα πως με ρωτάει για την ερμηνεία του. Έκανε μία απότομη κίνηση του χεριού τουύ και μου είπε:  -Τίποτε δεν κατάλαβες, βρε Γιωργάκη! Εσύ το είπες σαν βιαστικός ψάλτης… Άκου τι φοβερά πράγματα λέει αυτό το τροπάριο: Ο Χριστός με την Ανάστασή Του δεν μας πέρασε απέναντι από ένα ποτάμι, από ένα ρήγμα γης, από μία διώρυγα, από μία λίμνη η από την Ερυθρά θάλασσα. Μας πέρασε απέναντι από ένα χάος, από μία άβυσσο, που ήταν αδύνατο να την περάσει ο άνθρωπος μόνος. Αιώνες περίμενε αυτό το πέρασμα, αυτό το Πάσχα. Ο Χριστός μας πέρασε από τον θάνατο στη ζωή. Γι’ αυτό σήμερα “θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, άδου την καθαίρεσιν”. Χάθηκε ο θάνατος. Το κατάλαβες; Σήμερα γιορτάζουμε την “απαρχή” της “άλλης βιοτής, της αιωνίου” ζωής κοντά Του. Μίλαγε με ενθουσιασμό και βεβαιότητα. Συγκινήθηκε. Σιώπησε λίγο και συνέχισε πιο δυνατά:  -Τώρα δεν υπάρχει χάος, θάνατος, νέκρωση, άδης. Τώρα όλα χαρά, χάρις στην Ανάσταση του Χριστού μας. Αναστήθηκε μαζί Του η ανθρώπινη φύση. Τώρα μπορούμε και μείς να αναστηθούμε, να ζήσουμε αιώνια κοντά Του… Τι ευτυχία η Ανάσταση! “Και σκιρτώντες υμνούμεν τον αίτιον”. Έχεις δεί τα κατσικάκια τώρα την άνοιξη να χοροπηδούν πάνω στο γρασίδι· να τρώνε λίγο από τη μάνα τους και να χοροπηδούν ξανά; Αυτό είναι το σκίρτημα, το χοροπήδημα. Έτσι έπρεπε και μείς να χοροπηδούμε από χαρά ανείπωτη για την Ανάσταση τον Κυρίου και τη δική μας.  Διέκοψε πάλι το λόγο του. Ανέπνεα μία ευφρόσυνη ατμόσφαιρα.  -Μπορώ να σου δώσω μία συμβουλή; συνέχισε. Σε κάθε θλίψη σου, σε κάθε αποτυχία σου να συγκεντρώνεσαι μισό λεφτό στον εαυτό σου και να λες αργά αργά αυτό το τροπάριο. Θα βλέπεις ότι το μεγαλύτερο πράγμα στη ζωή σου -και στη ζωή του κόσμου όλου- έγινε. Η Ανάσταση του Χριστού, η σωτηρία μας. Και θα συνειδητοποιείς ότι η αναποδιά που σου συμβαίνει είναι πολύ μικρή για να χαλάσει τη διάθεσή σου.  Μου ’σφίξε το χέρι, λέγοντας:  -Σου εύχομαι να “σκιρτάς” από χαρά, κοιτάζοντας πίσω σου το χάος από το οποίο σε πέρασε ο Αναστάς Κύριος, “ο μόνος ευλογητός των Πατέρων”… Ψάλε τώρα και το “Χριστός Ανέστη”.  Υστερόγραφο δικό μου: “Αληθώς Ανέστη”.  
      Κείμενο του καθηγητή καρδιολογίας Γεωργίου Παπαζάχου (1935-2001) δημοσιευμένο στο βιβλίο “Πάσχα το τερπνόν” των εκδόσεων Ακρίτας
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Ο εμίρης που μαρτύρησε γιατί είδε το θαύμα με το Άγιο Φως
      Το Πάσχα του 1579 μ.Χ. οι Αρμένιοι ( η αρμενική ''εκκλησία'' είναι μονοφυσιτικών αποκλίσεων, ανήκει δηλαδή στους λεγόμενους «αντιχαλκηδόνιους») κατόρθωσαν να δωροδοκήσουν τον Τούρκο Διοικητή, και να εκδώσει απαγορευτική διαταγή προς τον Έλληνα Ορθόδοξο Πατριάρχη Σωφρόνιο Δ’, ώστε να μην έχει πρόσβαση εντός του Ναού της Αναστάσεως για την τελετή του Αγίου Φωτός.
      Οι φρουροί έκλεισαν την Αγία Πόρτα και ο Πατριάρχης Σωφρόνιος Δ’ με το ιερατείο και τους πιστούς του παρέμειναν έξω προσευχόμενοι, αναμένοντες την έκβαση των γεγονότων.
      Πράγματι η απάντηση του Κυρίου ήταν άμεσος. Παρά τις απέλπιδες προσπάθειες του Αρμενίου Πατριάρχου, το Άγιο Φως δεν έλαμψε στο ιερό Κουβούκλιο ή σε άλλο σημείο εντός του Ναού... 
      Το Άγιο Φως εξήλθε διαπερνόν την Κολόνα, η οποία μέχρι σήμερον φαίνεται σχισμένη και μαυρισμένη, και προς μεγάλη κατάπληξιν άναψαν τα κεριά, τα οποία κρατούσε στα χέρια του ο Ορθόδοξος Πατριάρχης.
      Στην συνέχεια ο Πατριάρχης έδωσε το Άγιο Φως στους Ορθοδόξους, οι οποίοι βρίσκονταν στην αυλή, ενώ ο Αρμένιος έφυγε ντροπιασμένος...
      Το αξιοθαύμαστο γεγονός μαρτύρησε ο Εμίρης Τούνομ, ο οποίος εκείνη την στιγμή ήταν φρουρός στην Αγία Πόρτα...
      Αυτό έγινε αιτία να πιστέψει και να γίνει Χριστιανός.
      Οι Τούρκοι τον σκότωσαν για να μην μαθευτεί το γεγονός. Σύμφωνα με άλλη εκδοχή, όταν αντελήφθη το θαύμα αναφώνησε προς τους συγκεντρωμένους: «Αυτή είναι η αληθινή πίστη». Οι Τούρκοι για την αλλαξοπιστία του τον έκαψαν ζωντανό...
      Όταν ο Σουλτάνος πληροφορήθηκε το θαύμα, εξέδωσε φιρμάνι και ανεγνώρισε το αποκλειστικό δικαίωμα για την λήψη του Αγίου Φωτός στον Ελληνορθόδοξο Πατριάρχη.
      Τα οστά του Αγίου Τούνομ φυλάσσονται στο Μοναστήρι της Μεγάλης Παναγιάς.
      Πηγή: pneumatoskoinwnia.blogspot.com
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Το ηχηρό χαστούκι του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Διοδώρου: «Έγινα μάρτυρας του Αγίου φωτός 61 φορές»

      Να το ακούσουν όλοι, μας λέγει ο Διόδωρος Α’ που ήταν Πατριάρχης Ιεροσολύμων από το 1981 έως τον επίγειο του θάνατό το 2000! Για 19 ολόκληρα χρόνια!Ο πατριάρχης Ιεροσολύμων Διόδωρος Α’ δέχθηκε το Ιερό Πύρ – Άκτιστον Φώς ως επικεφαλής της Εκκλησίας για 19 συναπτά έτη (μόνο στον Ορθόδοξο πατριάρχη εμφανίζεται ιστορικά όπως θα δούμε και πιο κάτω που και αυτό το γεγονός αποδεικνύει την μοναδικότητα και Αλήθεια της Ορθοδοξία μας) και αναφερόμενος στις λεπτομέρειες του Θαύματος του Ακτίστου Φωτός που οι ανίεροι, δαιμονισμένοι ορθολογιστές, και βλάσφημοι κατά του Αγίου Πνεύματος, λύσσαξαν πάλι ως δαιμονοκρατούμενοι τις Άγιες μέρες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής και πολεμούν μετα μανίας, είπε:«Όταν σβήσουν όλα τα φώτα σκύβω και μπαίνω στον Πανάγιο Τάφο στο μπροστινό τμήμα του φέρετρου!Από εκεί στο σκοτάδι βρίσκω τον δρόμο για την εσωτερική κατανομή…Εκεί σκύβω τα γόνατα με ιερό φόβο, και λέγοντας κάποιες προσευχές που μας έχουν παραδοθεί ανά τους αιώνες και περιμένοντας… όπου μερικές φορές η αναμονή διαρκεί για μερικά λεπτά,αν και συνήθως το θαύμα συμβαίνει αμέσως μετά την ανάγνωση των προσευχών, από τα σπλάχνα της πέτρας πάνω στην οποία βρίσκεται το Σώμα του Χριστού εκπέμπει Φως απερίγραπτο!Κανονικά είναι μπλε ωστόσο το χρώμα μπορεί να αλλάξει…Έρχεται διαφορετικά κάθε χρόνο!Μερικές φορές καλύπτει μόνο την πλάκα του φέρετρου, μερικές φορές γεμίζει το φέρετρο με Φως ώστε οι άνθρωποι να στέκονται έξω, φαίνεται ότι το δωμάτιο γέμισε φωτιά!Αυτό το Φως δεν καίει!Όλα τα 16 χρόνια της πατριαρχίας μου στην Ιερουσαλήμ ποτέ δεν έκαψα τα γένια μου ενώ έλαβα το Φως!Σε ένα συγκεκριμένο μέρος αυτό το Φως ανεβαίνει στην κορυφή σχηματίζοντας έναν πυλώνα που η φλόγα του έχει διαφορετική φύση,για να μπορώ να ανάψω τα κεριά μου από αυτόν…Αυτό είναι ένα ΘΑΎΜΑ !Κάνει την ΑΝΆΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΎ ΤΟΣΟ ΖΩΝΤΑΝΉ για εμάς σαν να συνέβη πριν λίγα χρόνια!Ζω στην Ιερουσαλήμ από το 1939 από τότε που ήρθα στην πόλη σε ηλικία 15 ετών και όλα αυτά τα χρόνια, παρακολούθησα την Λειτουργία της κάθοδου του Αγίου Φωτός και έγινα μάρτυρας ενός Θαύματος 61 φορές!Για μένα δεν υπάρχει αμφιβολία αν πιστεύω στα Θαύματα ή όχι!Ξέρω ότι είναι ΑΛΗΘΙΝΟ!»
      Διόδωρος Α’ Πατριάρχης Ιεροσολύμωνoodegr.com
      Υ. Γ. Να σημειώσω ακόμη ότι στον πρώτο χρόνο της πατριαρχίας του, περιεργαζόμενος την κρύπτη της μονής της Μικράς Γαλιλαίας, όπου κείνται οι τάφοι των τελευταίων πατριαρχών, είχε εκφράσει την επιθυμία, όταν πεθάνει,να ταφεί εις το κεντρικό παρεκκλήσιο του Αγίου Νικολάου της κρύπτης του ναού αυτού των Γαλιλαιων Ανδρών.Εκ Θεού είχε προβλέψει την εις ουρανούς αναχώρησή του την ημέρα της μνήμης του Αγίου Νικολαου!Εκεί και ετάφη, όπως επιμαρτυρεί και ο απέριττος τάφος του.Η μνήμη αυτού ειη αιωνία!Αμήν
      Πηγή: exapsalmos.gr
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Το Άγιο και Μεγάλο Σάββατο

      Άγιο και Μεγάλο Σάββατο η Αγία μας Εκκλησία τελεί την Θεόσωμον Ταφή και την εις Άδου Κάθοδον του Κυρίου και Θεού και Σωτήρος ημών Ιησού Χριστού. Το Σάββατο, αφού συγκεντρώθηκαν οι αρχιερείς και οι φαρισαίοι στο Πόντιο Πιλάτο, τον παρακάλεσαν να ασφαλίσει τον τάφο του Ιησού για τρεις ημέρες διότι, καθώς έλεγαν, «έχουμε υποψία μήπως οι μαθητές Του, αφού κλέψουν την νύχτα το ενταφιασμένο Του σώμα κηρύξουν έπειτα στο λαό ως αληθινή την ανάσταση την οποία προείπε ο πλάνος εκείνος, όταν ακόμη ζούσε· και τότε θα είναι η τελευταία πλάνη χειρότερη της πρώτης». Αυτά αφού είπαν στον Πόντιο Πιλάτο και αφού πήραν την άδεια του, έφυγαν και σφράγισαν τον τάφο τοποθετώντας εκεί για ασφάλεια του κουστωδία, δηλαδή στρατιωτική φρουρά.
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Ι. Μάζης: Συμμαχίες εναντίον της Τουρκίας
      Προσπελάστηκε: esxatianasxesi
       
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶
    • Συνέχεια Άρθρου ▼
      Οι Αμερικανοί αποσύρουν το 50% των στρατευμάτων τους από τη Συρία
      Το αμερικανικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή την προσεχή απόσυρση περίπου χιλίων στρατιωτικών των ΗΠΑ ανεπτυγμένων στη Συρία, από το σύνολο των κάπου 2.000 που δρουν στη χώρα αυτή στο πλαίσιο του αγώνα εναντίον των τζιχαντιστών.
      Οι ΗΠΑ διατηρούν στρατιωτική παρουσία στη συριακή επικράτεια για χρόνια, στο πλαίσιο διεθνούς συνασπισμού που συγκρότησαν εναντίον της τζιχαντιστικής οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος (ΙΚ). Η οργάνωση αυτή συνετρίβη το 2019, όμως πυρήνες της παραμένουν ενεργοί.
      Οι ΗΠΑ πρόκειται να μειώσουν «την αμερικανική παρουσία στη Συρία σε λιγότερους από χίλιους στρατιώτες τους επόμενους μήνες», ανέφερε ο Σον Παρνέλ, εκπρόσωπος Τύπου του Πενταγώνου, στην ανακοίνωση που δημοσιοποίησε.
      Η αναδιάταξη δυνάμεων αυτή «αντανακλά τα σημαντικά βήματα που κάναμε για να φθείρουμε τις επιχειρησιακές δυνατότητες» του ΙΚ «στην περιφέρεια και παγκοσμίως», συνέχισε, αναφερόμενος ευρύτερα στην «επιτυχία των ΗΠΑ» στη μάχη εναντίον της οργάνωσης.
      Ο Ντόναλντ Τραμπ, που επέστρεψε στην προεδρία των ΗΠΑ την 20ή Ιανουαρίου, αντιμετώπιζε για καιρό με σκεπτικισμό την αμερικανική στρατιωτική παρουσία στη Συρία – και η πτώση τον Δεκέμβριο του Μπασάρ αλ Άσαντ, που αντικαταστάθηκε από συμμαχία ισλαμιστών, δεν άλλαξε τα δεδομένα γι’ αυτόν.
      «Σε κάθε περίπτωση, στη Συρία γίνεται χαμός, αλλά δεν είναι φίλη μας (…) δεν είναι δική μας μάχη», έκρινε μέσω Truth Social τον Δεκέμβριο ο Ντόναλντ Τραμπ, ενώ βρισκόταν ακόμη σε εξέλιξη η επίθεση που έβαλε τέλος σε πενήντα χρόνια κυριαρχίας της οικογένειας Άσαντ στην εξουσία στη Δαμασκό.
      Η κατάληψη πελώριων τομέων της επικράτειας της Συρίας και του Ιράκ από το 2014 από το ΙΚ οδήγησε σε επέμβαση διεθνούς συνασπισμού υπό τις ΗΠΑ, με σκοπό να υποστηριχθούν, κυρίως από αέρος, μονάδες του ιρακινού στρατού και οι Κούρδοι που μάχονταν εναντίον του ΙΚ επί του πεδίου.
      Η Ουάσιγκτον ανέπτυξε παράλληλα μερικές χιλιάδες στρατιωτικούς των ειδικών δυνάμεων για να υποστηρίξουν τοπικές δυνάμεις και για να διεξάγονται χωριστές αμερικανικές επιχειρήσεις.
      Μετά την ανακήρυξη της νίκης επί του ΙΚ, το 2017 στο Ιράκ και το 2019 στη Συρία, παρέμειναν στοιχεία του αμερικανικού στρατού επιτόπου, κυρίως σε βορειοανατολικούς τομείς της, για την αντιμετώπιση πυρήνων των τζιχαντιστών που απέμεναν.
      Πηγή: militaire.gr
      Oι περισσότεροι διαβάζουν και ΕΔΩ...


      Σύνδεσμος άρθρου ⤶


    ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
    ×