
Η Γαλλία είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πύλη για το ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο, είναι ο τίτλος του France 24.
Η Γαλλία, μια από τις ευρωπαϊκές χώρες καλύτερα εξοπλισμένες με τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αύξησε τις εισαγωγές ρωσικού LNG κατά 81% μεταξύ 2023 και 2024 και πλήρωσε 2,68 δισεκατομμύρια ευρώ στη Ρωσία, ανέφερε την Τρίτη το think tank IEEFA.
Η Γαλλία μετρά τόσο πολύ στις εισαγωγές LNG επειδή λειτουργεί πέντε τερματικούς σταθμούς επαναεριοποίησης, εξηγεί η Άνα Μαρία Τζάλερ-Μακαρέβιτς, αναλύτρια στο Ινστιτούτο Ενεργειακής Οικονομίας και Χρηματοοικονομικής Ανάλυσης (IEEFA).
«Δεν ξέρουμε πού θα πάει το LNG μετά, πιθανώς να εξάγεται στη Γερμανία», μια χώρα που δεν είχε τερματικούς σταθμούς πριν από το 2022 και της οποίας η ικανότητα εισαγωγής παραμένει η μισή από αυτήν της Γαλλίας.
Ο τερματικός σταθμός της Δουνκέρκης, για παράδειγμα, έλαβε το 27% των ευρωπαϊκών εισαγωγών ρωσικού LNG πέρυσι. Το 85% των ρωσικών εισαγωγών LNG στην Ευρώπη φθάνει μέσω Γαλλίας, Ισπανίας και Βελγίου.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στραφεί στο LNG ως αντικατάσταση του φυσικού αερίου, το οποίο μεταφερόταν μέσω αγωγών, οι περισσότεροι από τους οποίους έχουν κλείσει από τον πόλεμο στην Ουκρανία. Μεταφέρεται με πλοία σε υγρή μορφή, πρέπει να εκφορτωθεί στα λιμάνια, να επαναεριοποιηθεί και στη συνέχεια να εγχυθεί στο ευρωπαϊκό δίκτυο φυσικού αερίου.

Η Άνα Μαρία Τζάλερ-Μακαρέβιτς συγκέντρωσε αρκετά δεδομένα ανοιχτής πρόσβασης και ανακατασκεύασε την προέλευση των γαλλικών προμηθειών LNG: το ένα τρίτο είναι ρωσικό, το ένα τρίτο είναι αμερικανικό και το 17% προέρχεται από την Αλγερία.
Η μεγάλη εξάρτηση από το ρωσικό LNG περιπλέκει τον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να επιδιώξει μια έξοδο από το ρωσικό φυσικό αέριο στην ήπειρο έως το 2027.
«Πρέπει λοιπόν να συνεχίσουμε να μειώνουμε τη ζήτηση για φυσικό αέριο», υποστηρίζει ο αναλυτής.
Αλλά αυτή η μείωση, που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της πληθωριστικής κρίσης του 2022, σηματοδοτεί χρόνο. Η Γαλλία μείωσε την κατανάλωσή της κατά 20%, αλλά από το 2024, η ζήτηση δεν έχει μειωθεί περαιτέρω.
«Ορισμένα μέτρα ενεργειακής απόδοσης έχουν χαλαρώσει», όπως η μόνωση κτιρίων για τον περιορισμό της κατανάλωσης αερίου κατά τη διάρκεια αυτού του κρύου χειμώνα, εξηγεί η Άνα Μαρία Τζάλερ-Μακαρέβιτς.
Σε κάθε περίπτωση, οι βιομήχανοι ετοιμάζονται να μπορούν να λαμβάνουν όλο και περισσότερο LNG. Οι τερματικοί σταθμοί LNG που αποφασίστηκαν μετά την κρίση εξακολουθούν να κατασκευάζονται, ιδιαίτερα στη Γερμανία.
—