[...] Ο πρώην υπουργός [και αντιπρόεδρος του κεμαλικού κόμματος, Onur Öymen] έκανε αναφορά για το σκάφος της ελληνικής ακτοφυλακής που έφτασε, σύμφωνα με τους Τούρκους, στην Αλικαρνασσό… «Ένα πρωτόγνωρο γεγονός έλαβε χώρα. Υπάρχει ο νόμος της ζούγκλας εδώ, πώς τολμούν να το κάνουν αυτό;
Στο Kardak (σ.σ. Ίμια) δεν είπαμε “καλώς ήρθες”, πήραμε αυτό που θέλαμε. Μάταια παλέψαμε για το Kardak;
Μετά τη Λωζάνη, υπογράψαμε συμφωνία με την Ιταλία για ορισμένα νησιά.
Αντίστοιχα, κάποιες από τις βραχοσηνίδες γύρω από το νησί Meis (σ.σ. Καστελόριζο) δόθηκαν σε εμάς, κάποιες στην Ελλάδα.
Μεταξύ 1955 και 1963, οι Έλληνες έκαναν προσπάθειες να διαπραγματευτούν την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων μεταξύ των δύο χωρών.
Όταν ξεκίνησε η κρίση του Kardak, εξετάσαμε τους χάρτες των αρμόδιων αρχών άλλων χωρών.
Στους χάρτες της Αγγλίας, το Kardak εμφανίζεται στην Τουρκία.
Πήραμε αυτούς τους χάρτες για να τους δείξουμε στην Ελλάδα. Μετά είδαμε ότι είχαν μαζευτεί όλοι οι χάρτες της αγοράς και είχε τυπωθεί ένας νέος, που έδειχνε το Kardak στην Ελλάδα.
Αυτό είναι μια ένδειξη του πόσο προκατειλημμένη είναι η διεθνής κοινότητα.
Η μάχη όμως δεν τελειώνει ποτέ, θα παλέψεις μέχρι τέλους. Παλεύουμε για το Kardak από τη Λωζάνη.
Υπάρχουν πολλές παρανομίες όπως αυτή. Για παράδειγμα, σύμφωνα με διεθνείς συμφωνίες, το πλάτος του εναέριου χώρου σε μια χώρα είναι το ίδιο με το πλάτος των χωρικών υδάτων της χώρας.
Δεν γίνεται περισσότερο. Τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας είναι 6 μίλια, αλλά λέει “Ο εναέριος χώρος μας είναι 10 μίλια”.
Όταν τα τουρκικά αεροπλάνα πετούν στην περιοχή όπου ο διεθνής εναέριος χώρος θα πρέπει να είναι μεταξύ 6 μιλίων και 10 μιλίων, χαλάνε τον κόσμο λέγοντας “Οι Τούρκοι παραβίασαν τον εναέριο χώρο μας”. Έχουμε πολλά τέτοια θέματα». [...]
Πηγή: bankingnews.gr