![](https://www.militaire.gr/wp-content/uploads/2024/01/mitsotakis_erdogan3-930x550.jpg)
Η ελληνική κυβέρνηση ανέχεται να ψαρεύουν οι Τούρκοι ΠΑΝΤΟΥ στο Αιγαίο, επέτρεψε για χρέη 5 εκατομμυρίων να πουληθεί σε Τούρκους η μεγαλύτερη ελληνική αλιευτική εταιρεία ώστε να εμπορεύονται όσα ψαρεύουν στο Αιγαίο και όπως φαίνεται δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να επιτρέψει σε Τούρκους να μπουν και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης!!!
Μεταξύ των ενδιαφερομένων για το λιμάνι είναι και ο ελβετικός όμιλος Dreyfus, στον οποίο ,όπως γράφει το ieidiseis.gr ποσοστό 24% συμμετέχει με ποσοστό 24%, ο πανίσχυρος τουρκικός Όμιλος Yildirim. Ένας επιχειρηματικός κολοσσός της Τουρκίας, ο οποίος εκτός των άλλων διαθέτει άριστες σχέσεις με το «βαθύ κράτος» της γείτονος και το καθεστώς Ερντογάν!!!
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ πριν από λίγες εβδομάδες κατατέθηκε μια προσφορά από τον Όμιλο Dreyfus για να αποκτήσει με δημόσια προσφορά το 21% του ΟΛΘ των μετοχών που είναι σε free float στο Χρηματιστήριο. Η προσφορά εμφανίσθηκε ως κεραυνός εν αιθρία, απέτυχε και το θέμα εμφανίσθηκε να λήγει.
Όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες η Dreyfus έχει έλθει σε συμφωνία με τη γαλλική εταιρεία CMA, η οποία συμμετέχει στην κοινοπραξία που απόκτησε τον έλεγχο του ΟΛΘ υπό την αιγίδα του Ιβάν Σαββίδη, μετά την ιδιωτικοποίησή του. Dreyfus και CMA λειτουργούν πλέον ως αφανείς συνεταίροι και σχεδιάζουν χέρι – χέρι τα επόμενα βήματά τους. Μέσω της συμμετοχής στην κοινοπραξία υπό τον Ιβάν Σαββίδη που ελέγχει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ, οι Γάλλοι κατέχουν περίπου το 20% του ΟΛΘ.
Να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με ανταπόκριση του ΑΠΕ, την Παρασκευή υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του Ερντογάν με τον Γάλλο πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεύθυνσης Επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας, κατά τη διάρκεια της συνομιλίας τους οι δύο ηγέτες συζήτησαν για τις διμερείς σχέσεις μεταξύ Τουρκίας και Γαλλίας.
Στο περιθώριο της συνομιλίας, τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης ανέφεραν ότι η γνωστή τουρκική εταιρεία Yıldırım Holding, η οποία κατέχει ποσοστό 24% των μετοχών του Ομίλου CMA , ανέλαβε τη λειτουργία του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Λαττάκειας στη Συρία.
Ο τουρκικός Όμιλος Yildirim, λοιπόν, βασικός μέτοχος της γαλλικής CMA, επενδύει σε λιμάνια της Μεσογείου, ενώ την ίδια στιγμή η «ελληνική» CMA μαζί με την Dreyfus, προετοιμάζουν νέα πρωτοβουλία με σκοπό να διεκδικήσουν τον έλεγχο του ΟΛΘ. Μια «κερκόπορτα» δηλαδή που αν καταφέρει να ανοίξει θα βάλει από την πίσω πόρτα έναν τουρκικό κολοσσό στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Πηγή: militaire.gr