Στελέχη της Lockheed Martin βρέθηκαν για ακόμη μία φορά στην Αθήνα για το θέμα των νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό. Η αμερικανική πρόταση έχει δεχτεί κριτική με επιχειρήματα που προέρχονται από αμερικανικές πηγές πληροφόρησης. Ωστόσο οι Αμερικανοί επιμένουν ότι η πρόταση τους είναι αξιόλογη και αναμένουν το LoR για να προχωρήσουν.
Το Μilitaire.gr έθεσε ερωτήματα στον κ.Joe DePietro, Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin
στον τομέα των Small Combatants and Ship Systems.
Οι απαντήσεις του:
• Η πρότασή σας για φρεγάτες αντιμετωπίζεται με κάποιο σκεπτικισμό στην Ελλάδα, που προέρχεται από πληροφορίες και δημοσιεύσεις στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Για παράδειγμα, αναφέρω την ανάρτηση από το Forbes.
Πώς απαντάτε σε αυτές τις δημοσιεύσεις;
Το Ναυτικό κατασκεύασε τα Littoral Combat Ships που αποδεικνύουν το ρόλο τους στο στόλο με συχνές αποστολές. Στην πραγματικότητα, μόνο φέτος, τέσσερις παραλλαγές της Lockheed Martin LCS – Freedom, έχουν αναπτυχθεί για να υποστηρίξουν μια ποικιλία αποστολών.
H LCS είναι αξιόλογο πλοίο, με άνευ προηγουμένου ταχύτητα, ευελιξία και “ανοιχτό χώρο” για ειδικό εξοπλισμό. Το LCS σχεδιάστηκε για να έχει πρόσθετες δυνατότητες με το 40% ανοιχτό χώρο και δυνατότητες υποστήριξης τριών εστιασμένων αποστολών: πόλεμος επιφανείας, ανθυποβρυχιακός πόλεμος και αποστολές αντιμέτρων ναρκών.
Τα πλοία έχουν πλέον “γράψει” πάνω από 600.000 ναυτικά μίλια. Οι χρήστες των MMSC εισπράττουν το όφελος από τα λειτουργικά σχόλια, τις αναβαθμίσεις απόδοσης και τις βελτιώσεις του προγράμματος LCS, η επεξεργασία των οποίων περνά στη γραμμή παραγωγής πριν από την παράδοση του σκάφους. Ως αποτέλεσμα, η MMSC είναι μια εξαιρετικά προσαρμόσιμη και ανοιχτή πλατφόρμα που έχει αποδείξει την ικανότητά της να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις.
• Το δεύτερο αδύνατο σημείο είναι ότι από ό, τι γνωρίζουμε ο εξοπλισμός των πλοίων που προσφέρετε δεν καλύπτει τις ανάγκες του ελληνικού ναυτικού.
Επειδή η MMSC είναι ένα δοκιμασμένο πλοίο, μπορεί να προσαρμοστεί στις ανάγκες της Ελλάδας για να είναι αληθινά ο “μαχητής επιφανείας” του Ελληνικού Ναυτικού . Χρησιμοποιώντας τον ανοιχτό χώρο που είναι διαθέσιμος στο LCS, το MMSC μπορεί να μεταφέρει μια ποικιλία όπλων. δοκιμασμένες και αξιόπιστες τεχνολογίες και αυξάνουν τη διαλειτουργικότητα με τις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος μάχης που βασίζεται στο Aegis. Αυτό το σύστημα είναι ήδη ενσωματωμένο με μια μεγάλη ποικιλία δυνατοτήτων και μπορεί να ενσωματώνει νέες δυνατότητες, ώστε να μπορεί να αναπτυχθεί. Βρισκόμαστε σε συζητήσεις με το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό για να καθορίσουμε τη διαμόρφωση που πληροί τις απαιτήσεις τους και που θα μεγιστοποιήσει τις ικανότητες του και είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις τους, δεδομένης της ευελιξίας της πλατφόρμας και του συστήματος μάχης μας. Το LoR θα επιτρέψει επισήμως να εμβαθύνουμε στις λεπτομέρειες μέσω μιας σειράς τεχνικών και επιχειρησιακών συζητήσεων.
• Το ισχυρό σημείο της πρότασής σας είναι ότι τα πλοία θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Σε ποια ναυπηγεία; Και ρωτώ γιατί, όπως πιθανώς γνωρίζετε, και τα δύο ναυπηγεία έχουν πολύ μεγάλα προβλήματα και χρειάζονται πολλά χρήματα για να λειτουργήσουν ξανά. Ποιος θα αναλάβει αυτό το κόστος; Έχετε διαβεβαιώσεις ότι τα προβλήματα θα επιλυθούν γρήγορα;
Ναι, αυτό το έργο θα συνέβαλε σίγουρα στη βιωσιμότητα της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας και της ελληνικής οικονομίας για πάνω από τέσσερις δεκαετίες.
Βρισκόμαστε επί του παρόντος στα πρώτα στάδια της αξιολόγησης των ναυπηγείων. Ο σκοπός της επίσκεψης της προηγούμενης εβδομάδας ήταν να επισκεφθούμε τα ναυπηγεία για να κατανοήσουμε καλύτερα το σημερινό εργατικό δυναμικό τους και πώς μπορούμε να συνεργαστούμε για να τα ενισχύσουμε. Βρισκόμαστε επίσης σε πρώιμες συζητήσεις και με τους δύο αμυντικούς βιομηχανικούς συλλόγους για να εντοπίσουμε ελληνικές εταιρείες με τις οποίες μπορούμε να συνεργαστούμε για να διασφαλίσουμε την επιτυχία αυτού του προγράμματος.
Σε συνεργασία με την Fincantieri Marinette Marine (FMM), έχουμε μεταμορφώσει τις διαδικασίες και την υποδομή στο ναυπηγείο Fincantieri Marinette Marine των ΗΠΑ. Η ισχυρή συνεργασία μας με την FMM, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην υποδομή και τις διαδικασίες, την προηγμένη τεχνολογία και την ηγεσία, μετέτρεψε ένα ναυπηγείο βαθμίδας 2 με ~ 330 υπαλλήλους σε ένα από τα πιο εκσυγχρονισμένα ναυπηγεία στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Με αυτές τις βελτιώσεις στην υποδομή και εξειδικευμένο προσωπικό, η FMM έχει εξελιχθεί σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές του Wisconsin και του Michigan. Σήμερα, είναι το μοναδικό ναυπηγείο του Midwest και έχει γίνει το οικονομικό επίκεντρο της περιοχής. Κάθε μέρα, 2.500 εργαζόμενοι του Μίτσιγκαν και του Ουισκόνσιν περνούν τις πύλες του, και χτίζουν αμερικανικά πολεμικά πλοία.
Έχει αναλάβει παραγγελίες για 16 Littoral Combat Ships και έχει παραδώσει μέχρι σήμερα 10 πλοία. Έχουμε επίσης βραβευτεί με 4 Multi-Mission Surface Combatants. Με οκτώ πλοία σε παραγωγή, η παραγωγή LCS και MMSC έδωσε εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια σε τοπικές οικονομίες σε όλο το Midwest. Το πρόγραμμα υποστηρίζει χιλιάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας σε όλο το Midwest, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 7.500 μόνο στο Μίσιγκαν και στο Ουισκόνσιν. Για να μην αναφέρουμε 12.500 θέσεις εργασίας σε 43 πολιτείες στις ΗΠΑ.
Στο αποκορύφωμα της Μεγάλης Ύφεσης, η Fincantieri επένδυσε πάνω από 120 εκατομμύρια δολάρια για τον εκσυγχρονισμό του ναυπηγείου, προσέλαβε περισσότερα από 1.000 άτομα και εκπαίδευσε νέο εργατικό δυναμικό. Αυτή η ιδιωτική επένδυση βοήθησε το ναυπηγείο να επιτύχει πλήρη παραγωγή και να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας στο Midwest σε μια εποχή που ήταν απόλυτα απαραίτητες. Γνωρίζουμε ότι άλλοι επενδυτές στην Ελλάδα έχουν παρόμοια σχέδια για επενδύσεις και θα συνεργαστούμε μαζί τους για να ευθυγραμμίσουμε τα οράματά τους με την τεχνογνωσία μας για να δημιουργήσουμε μακροπρόθεσμη ικανότητα για το Ελληνικό Ναυτικό και θέσεις εργασίας για Έλληνες εργαζόμενους στο ναυπηγικό τομέα.
Η FMM έχει μια στέρεη ναυπηγική παράδοση, όπως και τα ελληνικά ναυπηγεία τα οποία επισκέφθηκε η ομάδα μας στην Ελλάδα και είναι πλέον διεθνώς αναγνωρισμένη για καινοτόμες και εξαιρετικά αποδοτικές, κατασκευαστικές γραμμές συναρμολόγησης. Δεσμευόμαστε να χρησιμοποιήσουμε και να προσαρμόσουμε αυτό το μοντέλο για να αξιοποιήσουμε εκ νέου τη ναυπηγική άμυνα στην Ελλάδα.
• Η Ελλάδα χρειάζεται γρήγορα τουλάχιστον δύο πολεμικά πλοία για το στόλο της. Τι μπορούν να προσφέρουν οι ΗΠΑ μέχρι την κατασκευή των νέων φρεγάτων;
Οι ΗΠΑ έχουν πολλές επιλογές για να εκπληρώσουν μια “ενδιάμεση” λύση για το Ελληνικό Ναυτικό σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όπως γνωρίζετε, στο πλαίσιο του μηχανισμού Foreign Military Sales (FMS), το US Navy (USN) και το ελληνικό ΠΝ βρίσκονται σε άμεσες συζητήσεις. Η ενδιάμεση λύση καθοδηγείται από το USN. Ωστόσο, λόγω της φύσης του FMS, είναι δυνατή η παροχή μιας ολοκληρωμένης προσέγγισης που όχι μόνο θα καλύπτει τις άμεσες ανάγκες του ελληνικού ΠΝ , αλλά και τις απαιτήσεις εκσυγχρονισμού των φρεγατών MEKO.
Πηγή: militaire.gr